Winterstalling Butia C.

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 26/09/2006 - 21:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

Winterstalling Butia C.

Hallo,

Ik wil deze Butia gaan overwinteren in een tuinhuisje, mijn vraag is mag ik de bladeren van deze palm bijelkaar binden zoals bij een Phoenix, of kan de Butia daar niet tegen.

Alvast bedankt

Winterstalling Butia C.
di, 26/09/2006 - 22:56
texeltje

Volgens mij kan het geen kwaad.....k weet niet hoe warm het in het tuinhuisje is...ik neem aan net rond of onder het vriespunt?

wo, 27/09/2006 - 13:03
cbsorko

Een butia heeft zeer stugge "bladeren" en heeft een hekel aan binden.
liever niet als wel dus.
Een butia heeft ook een hekel aan "staande lucht" net als de Phönix, dus jou tuinhuisje moet goede luchtings mogelijkheden hebben.

groeten
jan.

wo, 27/09/2006 - 16:26
R.E.M.

Hai allemaal,

Wat is 'staande lucht?' Ik heb ook een grote butia, maar die wil ik 's winters in een kamer zitten boven, zo'n 12-15 graden is het daar. Kan dat?

En kan evt. een woonkamer ook?

Graag even jullie advies.

René

wo, 27/09/2006 - 21:00
texeltje

dat van die bladeren daar kan ik inkomen, helemaal gelijk in , maar ik heb hem gewoon in mijn garage gezet afgelopen winter net even boven 0 of 0 graden spaarzaam water geven, geen centje pijn, hij is echt prachtig gebleven.....in het tuinhuisje kan het prima, gewoon bij mooi weer de deuren even openzetten....k zou hem zeker niet in de woonkamer zetten, veel te warm.

wo, 27/09/2006 - 22:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

In het tuinhuisje is het altijd boven 0 graden, heb nl. een vorstbeveiliging, min 3a4 C. En het ik lucht het tuinhuisje zeker twee tot drie keer per week.
Zal hem dus niet bijelkaar binden.

Bedankt voor de tips.

do, 28/09/2006 - 11:21
cbsorko

hoi Tedje,

dat klingt toch heel goed, mogelijks niet binden..
als het niet anders gaat, gaat het niet anders ;-)

staande lucht betekent dat er geen wind(je) gaat ;-) -> schimmelgevaar

do, 28/09/2006 - 23:15
peterr

En onder een terras overkapping, kan dat ook?

Greetz

Peterr

Onderwerp gesloten