wortel-hormoon

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 18/05/2006 - 16:32
Anoniem (anoniem geplaatst)

wortel-hormoon

bestaan er middelen om de zaailingen een betere wortelontwikkeling te geven ?

waar kan ik ze kopen ?

do, 18/05/2006 - 19:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bij de meeste grow shops zijn wel zulke middellen te krijgen.

Gr. Claudia

vr, 19/05/2006 - 02:49
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zie https://tinyurl.com/y2wm47a4 en kijk naar het middel superdrive

groeten Toni

vr, 19/05/2006 - 11:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

Rhizopon stekpoeder. Gewoon ff googlen dan vind je het wel.

vr, 19/05/2006 - 11:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Geen idee of STEKpoeder invloed heeft op de ontwikkeling van ZAAIlingen..........wie heeft hier ervaring mee?

vr, 19/05/2006 - 15:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hey Greenconnection,

In stekpoeder zitten ook wortelstimulator. Het probleem is echter dat deze stoffen niet in water oplossen. Daarvoor zou je een oplossing moeten verzinnen. Mogelijk eerst in een beetje alcohol oplossen, om vervolgens het te verdunnen met water?
Er zijn echter middelen te koop die net zo goedkoop zijn en meer gericht op de palmen.
Het gebruik heeft echter wel gevolgen. Als de doceringen te hoog zijn en de voeding is ook aan de hoge kant, gaat dit ten koste van de winterhardheid.
Ik heb bij andere (met name kwekers) gezien dat bij juist gebruik wortel stimulator significante verschillen geeft (groter wortelstelsel, grotere bladeren, gezonde uitstraling enz).
Ik ben sinds een jaar ook beginnen om met name zaailingen te stimuleren met superboost. Of dit invloed heeft kan ik later pas zeggen.
Op internet staat trouwens niet echt veel over dit soort stoffen. Op andere exotisch planten fora's kom je deze discussie's wel zo nu en dan tegen.

Toni

Onderwerp gesloten