Yucca valida

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 08/08/2006 - 22:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Yucca valida

Hoi Ruud Wouterson, ik ben toch even langs tuincentrum 'het oosten' gereden, maar de planten zijn verschillend van 50cm. tot sommige 70cm. en kosten helaas 69.50 euro, ik had er voor 27 euro wel een gekocht, maar ze zijn duurder.

Zijn wel erg leuk voor de verzameling.

di, 08/08/2006 - 23:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Sorry het was alweer even geleden dat ik er was geweest en ik had dat bedrag in m'n hoofd zitten, misschien dat er nog kleiner waren
Ik hoop dat je er niet te ver voor hebt hoeven rijden!
gr.
Ruud

wo, 09/08/2006 - 00:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nee hoor, ik was er in de buurt, en heb toch nog een rode banaan gekocht voor 9.75 euro, ensete ventricosum maurelli.

Gaat wel in een kuip natuurlijk.

Gr. Edward

wo, 09/08/2006 - 00:17
Anoniem (anoniem geplaatst)

Stonden er nog kleine chamaerops hum.?
gr
Ruud

wo, 09/08/2006 - 02:38
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Ruud, ik heb er niet zo goed op gelet, ik was onderweg naar Heerhugowaard, dus even op de A9 een tussenstop gemaakt omdat ik er toch even af wilde van de snelweg, vanuit Almere, en jouw berichten met de prijs van 27 euro klonken mij zo mooi dat ik dacht dan koop ik er wel een, maar helaas ze kosten 69 euro.

Maar over het algemeen is 'het oosten' niet goedkoop meer, als jaren terug.
Chamaerops humilis heb ik wel zien staan, maar ik denk dat het dure exemplaren zijn, geen kleintjes in ieder geval, maar ik zag de prijzen van de trachycarpussen daar toen had ik het wel weer gezien.

Ik heb nog een mooi exemplaar op de kop kunnen tikken die er wat minder mooi uit zag bij een tuincentrum hier in Almere, ik mocht deze voor 25 euro meenemen, staat in mijn tuin sinds maart 2006.
Je moet af en toe handelen, naar zo'n verkoper(ster) toe lopen en dom blijven zeggen dat die plant er slecht uitziet en jij die plant wil kopen, dan komen ze meestal met een weggeef prijs, zo niet dan houd het op.
In veel gevallen weet die verkoper(ster) niet eens wat het is, en of het in de tuin kan, jou voordeel dus.

Gr. Edward

Onderwerp gesloten