Zaaien van palmzaden

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 07/11/2006 - 00:10
harrison ford

Zaaien van palmzaden

Ik heb onlangs bij een professionele kweker van palmen o.a. de trachycarpus fortunei, takil, wagnerianus, e.a. gezien dat in een bloembak hij zaden had geplant. Al deze zaden staken even hoog boven de grond in de bloembak.

In zo'n bloembak waar men pelargoniums in plant kwamen bv. een 50 tal zaden allemaal uit. Er was nergens een vlek grond bv. waar er geen uit gekomen waren. Hij gebruikte kiemvloeistof zegde hij doch gaf niet meer informatie prijs.

Weet iemand welke kiemvloeistof men hiervoor gebruikt om een optimaal resultaat te bekomen. Hoe geraakt men aan deze vloeistof?

Graag informatie .............

di, 07/11/2006 - 09:58
satmeel
di, 07/11/2006 - 13:21
harrison ford

Heeft iemand al ervaring met dit additief van europalms, is dit additief een kiemvloeistof voor palmzaden?

Krijgt men dan een effect met dit product zoals ik hierboven beschreef?

Bedankt alvast voor de informatie...

di, 07/11/2006 - 14:53
texeltje

K heb kiemvloeistof bij https://tinyurl.com/yymesrch vandaan daar hebben ze het ook....ik heb het een keer gebruikt maar heb zonder ook evengoed goede resultaten.
als je verse zaden hebt is gebruik van kiemvloeistof volgens mij redelijk overbodig.

di, 07/11/2006 - 17:55
kroisos

voor trachycarpus zaden is een kiemvloeistof niet nodig die komen gemakkelijk boven, misschien dat je voor de moeilijkere zaden bijv. butia, parajubaea, ... wel betere resultaten hebt met kiemvloeistof maar een duidelijk verschil heb ik nog niet gemerkt.

di, 07/11/2006 - 21:25
mikey

hallo harrison ford,wij gebruiken nitrozyme dit schijnt ook dat omschreven resultaat te geven.ik weet nog niet of het echt zo is want heb zelf nog mar pas gezaaid.dit is te verkrijgen bij garden palms in Heerden. succes ermee. groetjes michel.

Onderwerp gesloten