Zaden nemen

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 30/08/2006 - 12:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zaden nemen

Hoi,
Graag zou ik zaden nemen van mijn canna's, maar ik weet helemaal niet hoe ik dit moet doen en wat juist de zaden zijn,- en wat ik ermee moet doen om ze daarna optimaal te bewaren.
hierbij een foto kan er mij iemand uitleg hierover geven,- zijn het de bulbjes waar de bloem uitkomt of is het juist dat hoopje dat ernaast zit of is het nog iets anders ?

ik heb helemaal geen ervaring met het nemen van zaden en zou het heel graag leren.

alvast hartelijk dank op voorhand
vriendelijke groetjes
Arlette

Zaden nemen
wo, 30/08/2006 - 15:18
Anoniem (anoniem geplaatst)

De zaden ontwikkelen zich na het afvallen van de bloem in de groene bloembodem. Bij canna's ontstaan daarin grote zwarte harde zaden. Ik heb ze nooit gezaaid (met delen van de plant heb ik er al meer dan genoeg) dus ik heb geen ervaring met het zaaien zelf. Overigens is het ontstaan van d ezaden wel afhankelijk van bevruchting en weersomstandigheden. Mijn Canna's die in de hete periode al bloeiden hebben toen wel zaad gezet maar op dit moment valt alles af.

Ruud

do, 31/08/2006 - 00:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hierbij nog een foto van de Canna vrucht,

Ruud

Zaden nemen
do, 31/08/2006 - 00:21
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Ruud,
hartelijk dank voor het vlugge antwoord,- wel ik heb er ook genoeg door deling maar iemand vroeg mij via e-mail om er zaad van te nemen en deze met de post te verzenden daardoor, maar ook ikzelf was benieuwd om het te weten, ik ga er eens opletten want ik heb nog nooit zaden gezien,- mischien trek ik de bloem te vlug uit de bloembodem,- ik heb eens gelezen dat je deze moest verwijderen om een betere bloei van de andere bloemen die er nog bij staan.

Ook nog bedankt voor de mooie foto met de vrucht van een canna,- wat prachtig zeg. Dit heb ik nog nooit nergens gezien,- niet in heb buitenland zeker niet bij mij thuis alhoewel ik de mijne reeds meer dan 10 jaar heb, meegebracht uit THailand.
vr.groeten
Arlette

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag