Dendrobium abberans

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 06/08/2006 - 13:25
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dendrobium abberans

Hallo

voor 2 maanden terug heb ik een dendrobium abberans
gekocht,het plantje is nog heel klein,en het zit op een stukje boomschors.
en onder het plantje,op het schors dus,zat een plukje mos,of spagnum,maar dat is helemaal uitgedroogt.
en volgens mij doet het plantje helemaal niks,ik zie nergens groei.
maar ik kan hem er niet afhalen,want de grote worteltjes zitten in het schors gegroeid.
weet iemand wat ik hier mee aan moet?
alvast bedankt.
Mvgr.

zo, 06/08/2006 - 14:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Plantjes op schors hebben bijna iedere dag water nodig... En als het zo warm is en de luchtvochtigheid laag zelfs meerdere keren per dag...
Mijn blokjes gaan dan ook een paar keer per week in "bad" Ik vul de wasbak met water met een beetje mest en daar gaan ze dan een uurtje in. Hierna weer ophangen. Met deze methode kun je volstaan met daarnaast bijna dagelijks sproeien in de huiskamer. En je weet gewoon zeker dat je zo 2 maal in de week voldoende water en mest in het blok krijgt.
Deze planten leven normaal in de tropen hoog in de bomen en daar krijgen ze dagelijks een soort van mist/nevel over zich heen. En daar groeien ze op. Als wij dat binnen met sproeien moeten nabootsen sta je een uur te sproeien. Geloof niet dat wij zo gek zijn.

Hoop dat je er wat mee kunt. Heb overigens niet gekeken of deze plant rustperiode kent. Dat kun je zelf wel opzoeken dacht ik zo.

Gr. Miranda

zo, 06/08/2006 - 14:21
Anoniem (anoniem geplaatst)

Heel fijn bedankt voor de snelle reactie!
Hij ligt al in bad hoor!
Maar hij is nog maar heel klein hoor,plm 5cm.
Hij hangt bij mij aan een hoog drinkglas met daaronder een schoteltje waar altijd water op staat.
om zo toch maar een zo,n hoogst mogelijke luchtvochtigheid te creeren.
en ik sproei ook 1x per dag.
kijken of het nu gaat lukken!
Gr

zo, 06/08/2006 - 14:27
Anoniem (anoniem geplaatst)

Je zult wel enige tijd geduld moeten hebben wanneer deze stek in bloei komt,
maar dan zal je beloning des te groter zijn.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag