Mini Phalaenopsis

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 03/09/2006 - 22:02
Nance

Mini Phalaenopsis

Ik heb al enkele malen mini's te koop gezien en vraag me af of iemand hier weet of ze zo klein blijven of dat ze bij de volgende bloei in de hoogte door gaan schieten.
Heeft iemand van jullie er misschien ervaring mee?

zo, 03/09/2006 - 22:17
Anoniem (anoniem geplaatst)

ik heb ze ook al gezien in een plaatselijke bloemenwinkel, nogal duur geprijsd vind (15€) ik denk dat ze zo gekweekt zijn om klein te blijven.

di, 05/09/2006 - 00:37
Anoniem (anoniem geplaatst)

Deze mini Phalaenopsis zijn speciaal gekweekt voor bloei op jonge leeftijd. Is best wel knap om ze zo te krijgen! Later zullen ze wel uitgroeien, tot normale grootte.

ma, 04/09/2006 - 01:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Heb er al zo een zien staan bij één van de bewoners in het rusthuis waar ik werk. Deze staat er ondertussen toch al een maand of 6 en is nog niet groter geworden. Nieuw blad gekregen heeft hij wel, ik denk dus dat deze soort gewoon klein zal blijven. Ik zal het zeker met interesse blijven volgen.

ma, 04/09/2006 - 13:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb al een hele tijd mini Kaapse viooltjes en deze blijven toch klein, ze worden inderdaad speciaal zo gekweekt. Ik vind het wel mooi als tafelversiering.
De mini orchideetjes die ze bij ons verkopen zijn nogal hevig van kleur en persoonlijk hou ik daar niet van. Je zal er wel voor moeten zorgen dat je ze in de kleine potjes houd want als je ze in grotere potten gaat verpotten zullen ze volgens mijn mening ook uitgroeien.

vrgr

Onderwerp gesloten