nu al uitgebloeid???

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 27/05/2006 - 21:23
Anoniem (anoniem geplaatst)

nu al uitgebloeid???

Ik heb een aantal orchideeen staan, een vuylstekeara cambria plush, een dendrobium, nog een dendrobium waarvan ik het soort niet van weet, een phal en een vanda, maar het lijkt wel of ze allemaal aan het uitbloeien zijn. Wat doe ik verkeerd, van me dendrobiums zijn de stelen helemaal rinpelig geworden, nu het wat kouder is doe ik ze benevelen i.p.v. water geven

alvast bedankt!

za, 27/05/2006 - 22:01
Anoniem (anoniem geplaatst)

Alles hangt er vanaf hoe lang je planten reeds bloeien want ze raken natuurlijk wel eens uitgebloeid.
De Cambria en Dendrobium (Nobile-groep) mogen in de zomer in de tuin, wel te verstaan niet in de volle zon of regen. Wanneer ze zijn uitgebloeid komen er al nieuwe scheuten die wanneer ze volgroeid zijn op hun beurt zullen bloeien. Tijdens de groei van deze scheuten water (niet te nat) en af en toe mest geven. Eens volgroeid minder water geven.
Wanneer de Phalaenopsis is uitgebloeid duurt het gewoonlijk niet lang vooraleer nieuwe bloei begint. De plant tussen 2 gietbeurten zeker laten opdrogen en bij vochtig en koud weer geen water geven.

vrgr

za, 27/05/2006 - 22:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

me dendrobiums hebben een flink aantal weken in bloei gestaan, me cambria denk nu een week of 4 ongeveer. Helaas regent het nu, maar zodra het weer beter wordt zal ik ze buiten zetten

bedankt!

zo, 28/05/2006 - 00:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

Mijn ervaring is dat phalaenopsissen 3 maanden bloeien en de andere die je noemt eerder een 4tal weken. Controleer eens welke dendrobium je hebt. De mijne zijn allemaal koude, kunnen tegen +-12° snachts. Ze staan en hangen trouwens allemaal al 2 weken buiten, in zon of meestal regen, net zoals mijn cambria en vuylstekeara's. Door de wind hoef je geen schrik te hebben van rot. Hun bulben zien er terug heel wat steviger en gezonder uit nu ze een tijdje buiten staan. Het potmengsel moet dan wel goed draineren of ze moeten op schors staan. Bloemen kunnen ook niet tegen de regen, dus het is voor orchideeen die groeien.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag