orchidee is uitgebloeid

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 24/02/2007 - 17:24
helga28

orchidee is uitgebloeid

Hallo allemaal

Wat een leuke forum.
Heb een vraagje: Ik heb een phalaenopsis orchidee en deze laat nu al zijn bloemen vallen. Deze zaten aan de groene tak. Hiernaast zit nog een bruine tak met dichte knoppen. Wat is dit? KOmen hier bloemen in of is dit een oude tak, Heb de orchidee nog maar een paar maanden.

Wat moet ik nu verder doen om te zorgen dat hij ooit weer gaat bloeien. Snoeien? en hoe. Verpotten? Bemesten? Hoeveel water geven? En waar neerzeten, mag ie op de vesterbank blijven staan?

Ik heb echt niet zoveel verstand van planten want ik woon net op mezelf maar misschien kunnen jullie me helpen. Ben wel dol op planten en bloemen.
Alvast bedankt.

za, 24/02/2007 - 17:30
Anoniem (anoniem geplaatst)

Er is al heel veel geschreven over de Phalaenopsis op dit forum. Lees de antwoorden van de laatste weken eens door; mogelijk heb je daar iets aan.
Als de tak bruin en dood eruit ziet, kun je hem wegknippen. Knip de levende tak af, onder de onderste uitgebloeide bloem.

za, 24/02/2007 - 19:20
hove-ni

Heb op dit Forum reeds vele vragen gelezen over vroegtijdig afvallen van bloemen en botten, let in huis op de aanwezigheid van fruit en vooral van appels en banaan, deze scheiden een gas af bij rijpen of rotten nl ethyleen. zie website
https://tinyurl.com/y5pno3ej
Dit gas kan ook afkomstig zijn van andere bronnen.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag