phaleanopsis

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 14/02/2007 - 22:14
rozemarijn10

phaleanopsis

Hallo, phaleanopsis fanaten,
ik zou graag willen weten of een phaleanopsis groeien en ook bloeien kan, ZONDER luchtwortels.
Ik zie ze n.l. nergens zitten. Hij heeft n.l. ook maar 1 keer gebloeid vanaf de aankoop en dat was het dan. De bloemen vielen begin November af.Wel zijn de wortels in de pot over het algemeen groen. Op de foto`s die ik zie van jullie zie moeten ze m.i. onderaan zitten., op de aarde dan Misschien zijn die van mijn plant wel verdroogd ofzo.
En verder zou ik graag weten of de plant altijd dezelfde kleur houdt
mijn plant is lila wit. misschien dat wit gaat overheersen of is dit niet zo. Of misschien ligt dat aan het voedsel dat hij krijgt? Als een van jullie dit misschien weet graag reacties hierop.

wo, 14/02/2007 - 23:32
greenvingers

ja Hoor
hij groeit ook zonder luchtwortels.
Je zegt dat de wortels in de pot wel groen zijn ,dat is goed.
Maar je zegt dat de bloemen er in november af waren gevallen,het is nu begin februari,ik weet niet wat jij denkt?maar zo snel komen er geen nieuwe bloemen aan hoor!
Dat kan wel is 1 jaar duren,dat ligt helemaal aan de omstandigheden waar de plant in leeft!
En weet je...GEDULD IS EEN SCHONE ZAAK.....en dat moet je echt hebben hoor!
En je vroeg over de kleurverandering,ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze lichter of donkerder van kleur werden,wel dat bij sommige de bloemen wat kleiner werden.
Het heeft niets met de voeding te maken.

suc6
carla

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag