Stengel afgeknipt...

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 02/03/2007 - 00:11
danoontje

Stengel afgeknipt...

Hallo,

1 jaar terug kreeg ik mijn eerste phalaenopsis cadeau en nadat de bloemetjes waren verwelkt, heb ik de tak teruggeknipt boven (stom, stom, stom) de 2e misschien wel 1e oog....(onervaren toen)

Inmiddels zit er al een nieuwe bloemstengel (bovenste op de foto) met prachtige bloemen aan, maar wat ik me nu afvraag, zou deze afgeknipte stengel (onderste korte stukje dode tak) ooit? weer beginnen te bloeien? Hij lijkt hartstikke dood, want hij is dor (zie foto)

Ik ben benieuwd, of deze stengel ooit weer komt of niet... Inmiddels begrijp ik óf helemaal niet snoeien en het de plant zelf laten uitzoeken óf boven het derde oog, vind het zó ontzettend jammer.

Danoon

Stengel afgeknipt...
vr, 02/03/2007 - 01:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Nee, aan die tak komt nooit meer iets.Is volledig ingedroogd. En dat is heel normaal.

vr, 02/03/2007 - 17:33
sanne1985

Om even in te haken op Danoon's vraag, hoe lang duurt het voor zo'n tak 'groot' is? Als hij vanaf het begin moet aangroeien?

Gr. Sanne

vr, 02/03/2007 - 18:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

Niet te zeggen; geheel afhankelijk van soort, temperatuur en groeiomstandigheden.
Geduld, mensen!

vr, 02/03/2007 - 19:42
danny15

soms heb ik al een nieuwe tak in bloei na 4 maanden, soms na 10 maand, dus altijd geduld hebben.

za, 03/03/2007 - 11:34
jantje

een paar weken geleden heb ik de zelfde fout gemaakt en wel twee bloemstengels afgeknipt, alleen kwam er bij mij binnen 2 weken een nieuwe bloemstengel aan.
dit zal wel meer geluk dan wijsheid zijn.
ook ben ik van de zelfde phalaenopsis bijna alle wortels kwijt geraakt, (door te veel water) ik heb hem toen iets dieper gepoot,
zodat 2 overgebleven korte wortels bovenaan contact kregen met het substraat.
ik denk dat hij het warempel nog blijft doen ook, groetjes Jantje

Onderwerp gesloten