Appelboom

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 10/12/2006 - 17:05
stief

Appelboom

Ik heb een appelboom geerfd van de vorige eigenaar, die een beetje verwaarloosd is.
Ik wil hem nu snoeien, maar op de stam zijn er allerlei vlekken en ik zou willen weten wat ik ermee moet doen.

Wat moet ik met die vlekken doen?
Welke takken zou ik best wegsnoeien?

Appelboom
ma, 11/12/2006 - 10:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

dat ziet er echt niet gezond uit.
is de schors op die plekken weg?is het ingedeukt?ik kan het zo niet zo goed zien.het lijken wel weggerotte stukken.

ma, 11/12/2006 - 14:02
loonbedr. Beusichem

Duidelijk geval van vruchtboomkanker.

Gr Marco

di, 12/12/2006 - 17:47
stief

Het zijn daar precies gezwellen. Naar wat ik gelezen had dacht ik ook aan vruchtboomkanker.
Wat moet ik doen om de boom te behandelen?

De foto hierbij gevoegd is een stuk waar de stam splitst, de voorste linkse tak is aangetast op verschillende plaatsen, het achterste gedeelte is gespaard geweest.

Appelboom
di, 12/12/2006 - 17:59
loonbedr. Beusichem

Het is absoluut zeker vruchtboomkanker.
Weet niet of U aan Natronloog kunt komen,het beste is om de plekken daarmee in te spuiten in een verhouding van 1 op 10.

Succes ermee.

Mvgr Marco

do, 14/12/2006 - 18:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

Natronloog is wel te koop bij drogist. Eventueel onder de naam caustische soda. Laat je geen ontstopper verkopen. Dat is wel natronloog maar dan met wat aluminium vermengd.
Pas er wel mee op, het is een etsend materiaal en gebruik bij voorkeur huishoud handschoenen. Krijg je het aan je handen spoel dan met veel water tot de huid niet meer zeperig aanvoelt.

Ruud

do, 14/12/2006 - 19:54
stief

En wat doet die natronloog? Laat die de schimmels afsterven?
Herstelt de schors zich dan?

Wat doe ik best met die splitsing? Zaag ik een deel af? En daarop een wondafdekmiddel of die natronloog?

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag