kiwi

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 22/06/2006 - 17:06
Anoniem (anoniem geplaatst)

kiwi

ik heb drie jaar geleden een zelfbestuivende kiwi geplant. hij groeit enorm maar ik heb tot heden bloemen noch fruit gezien. hoeveel jaar duurt het eer een kiwi fruit geeft en hoe en wanneer mag ik hem snoeien ?

vr, 23/06/2006 - 23:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Carine,
mijn zelfbestuivende kiwi is 6 jaar oud en kreeg na 3-4 jaar voor het eerst een paar bloemen. Vorig jaar en dit jaar was het een prachtige bloemenzee maar helaas geen fruit. Volgens mij zijn het enkel mannelijke bloemen (alleen meeldraden zie foto). Misschien weet iemand of er nog kans is dat er alsnog vrouwelijke bloemen en kiwi's komen of heb ik alleen een mannelijke plant terwijl ik toch een 2-slachtige plant gekocht heb.
Wat het snoeien betreft .... het lijkt op het snoeien van druiven ...om bloeden te voorkomen mag je houterige scheuten alleen 's winters (januari) snoeien .... de uitlopers van dit jaar mag je naar wens terug snoeien.
groetjes,
Bert

kiwi
di, 27/06/2006 - 23:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

hallo carine
Ik heb een kiwi een jaar geleeden pas geplant in detuin en nu
zit vol fruit.
het is maar een soort kiwi die is zelfbestuivede[deliciosa jenny]
als heb jij een andere soort dan kun je vergeten
wat snoeien betreft de best tijd is januari

di, 27/06/2006 - 23:15
Anoniem (anoniem geplaatst)

Carine,
op bijgevoegde link kun je ook een en ander terugvinden over kiwi's. Ik heb ook een "Jenny" maar voorlopig alleen mannelijke bloemen ... dus maar afwachten wat het wordt .... de bloemen zijn al de moeite waard.

onderstaande link in de adresbank van explorer kopiëren:
https://tinyurl.com/y46bt6xp

groetjes,
Bert

za, 22/07/2006 - 21:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb vorige week een zelfbestuivende kiwi gekocht (Jenny). Hopelijk heb ik volgend jaar ook fruit!

do, 10/08/2006 - 22:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

hallo
hier is mijn kiwibom zit vol fruit geplant in april 2005
(deleciosa jenny)

kiwi
Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag