rozebottels

4 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 19/07/2003 - 23:24
Anoniem (anoniem geplaatst)

rozebottels

Ik zou graag jam van rozebottels maken, maar kan ik hiervoor de rozebottels van alle soorten rozen gebruiken?

zo, 20/07/2003 - 11:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als ze niet met chemicaliën behandeld zijn en niet langs een weg staan waar ze met uitlaatgassen in aanraking komen, kun je in principe alle bottels er voor gebriken. Maar bedenk wel dat je er heel veel voor nodig hebt en dat ze voor veel vogels een belangrijke voedselbron zijn. Daarom kun je ze m.i. beter met rust laten en een potje kopen. Maria

di, 29/07/2003 - 13:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

Het is een enorm karwei om ze schoon te maken, als je het op de "van Gilst" manier doet heb je een kilo schone, dus zonder pitjes nodig, het is erg lekker maar volgende keer koop ik geewoon een potje, alleen zit daar geen vruchtvlees in.
Dick.

di, 17/01/2006 - 17:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

U kunt de rozebottels die in de duinen en bossen voorkomen optimaal gebruiken. Omdat veel Nederlanders te lui zijn om te plukken en liever alles in een potje in de supermarkt kopen, staan miloenen rozebottels in november en december weg te kwijnen. Die kunnen alle vogels niet eens opeten. Normaal kun je in oktober niet meer plukken, maar gelet op het feit dat we geen herfst meer hebben, kon in 2005 zelfs nog tot eind oktober geplukt worden. Door onze vervreemding van de natuur, weten de mensen niet meer wat er allemaal beschikbaar is (bramen, sleedoornbessen, rozebottels, enz). Allemaal vol met vitamine C. We worden dan ook steeds zwakker en gevoeliger voor griepjes. Daar kun je de klok op gelijk zetten.
Veel succes

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag