Beaucarnea

14 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 28/12/2006 - 15:47
DeLiek

Beaucarnea

Ik heb al een paar jaar een Beaucarnea, maar nu beginnen de bladeren bruin te worden. Sommigen hebben zwarte streepjes.
Ik ben zeer gesteld op deze plant/boom en zou het erg vinden als deze dood zou gaan.
Ik heb al een paar keer een paar tips gevolgd van reacties op mensen die ook zo'n soort probleem hadden met de Beaucarnea.
Onder andere het verpotten in nieuw potgrond en wat bemesting toegevoegd. Echter zonder resultaat. De potgrond die ik hiervoor heb gebruikt was Palmenpotgrond.

Weet iemand hoe ik mijn Beaucarnea nog kan 'reddden'?

Alvast mijn zeer hartelijke dank!

DeLiek.

do, 28/12/2006 - 15:50
Anoniem (anoniem geplaatst)

Graag wat meer info over standplaats en eventueel een foto!

do, 28/12/2006 - 15:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

Verzorging van je plant.

https://tinyurl.com/y3yjcpj2

do, 28/12/2006 - 16:00
DeLiek

Dat is een snelle reactie.
De plant/boom staat bij de hoek van het raam waar hij iets zonlicht krijgt. Niet de volle zon, omdat ie achter de opengeschoven gordijnen staat.
Ik zou graag een foto willen toevoegen, maar het bestand is te groot en ik weet niet hoe je hem moet verkleinen (ben niet handig met computers).
Ik hoop dat u met deze informatie toch iets kunt....

Alvast bedankt!

DeLiek

do, 28/12/2006 - 16:05
DeLiek

Bedankt voor de tip van de website, "Anoniem"!

DeLiek

do, 28/12/2006 - 16:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

Geen dank, kun je zelf ook doen: https://tinyurl.com/ykv3cyv

do, 28/12/2006 - 19:07
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bedankt voor de tip van de website, "Anoniem"!

Wat onaardig om dit tussen "tekens" te zetten.
Veel Nicknames zijn anders ook anoniem, als iemand je nu wilt helpen.

do, 28/12/2006 - 19:24
Anoniem (anoniem geplaatst)

Anoniem: wat is het verschil tussen de 40 andere anoniemen op dit forum? Een naam geeft je tenminste enig houvast. En er waren slechte ervaringen met anoniemen in het verleden.

DeLiek: jouw Beaucarnia heeft waarschijnlijk wortelproblemen. Het zijn ongelooflijk sterke planten. Ze verdragen zon en droogte. Natuurlijk verliezen ze wel eens wat blad, maar niet vaak.
Geef 1 x per week wat water en laat de potkluit opdrogen tot je weer geeft. Voeding alleen in de zomer. Zo kan er bijna niets mis gaan.
Succes!
Henk

do, 04/01/2007 - 19:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo De Liek,

Zojuist kwam ik via google bij uw reaktie/vraag uit
over de beaucarnea.

Mijn vraag is of u goede tips ontvangen heeft, en zo ja,
of ik deze ook van u mag krijgen?

Ik heb nm. net 1 grote beaucarneau gekocht van ruim 1 meter.
Bij de winkel waren er her en der in het midden de dode kruinen er uit geknipt, de winkelier zij dat dit wel goed zal gaan.

Benieuwd ben ik naar uw ervaring, mvgr... Michel.

do, 04/01/2007 - 20:44
blueflower

Idd. Greenconnection zoveel anonimen. Uiteindelijk weet je niet op welke je een antwoord geef. Kleine moeite om even in te loggen
.

do, 04/01/2007 - 22:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

Fijn, dan zal ik hier niet meer helpen.

Ik ben ingelogd geweest als Lychnisinfo-icon en ik heb daar slechte ervaringen mee,
de reden heb ik de beheerder verteld.
Daarom heb ik mij afgemeld.

Veel plezier verder.

vr, 05/01/2007 - 01:55
Anoniem (anoniem geplaatst)

Jammer, Lychnisinfo-icon!
Het lijkt me toch geen moeite om even in te loggen.

vr, 02/02/2007 - 11:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

nou nou niet gelijk zo op je pik getrapt zijn met je geen naan wel een naam laten we mekaar helpen
ik lees dit met grote bewondering alle tips en truks dus ga nu even niet zo mopperen en doe mee naam of niet afz dirk

zo, 04/02/2007 - 23:15
DeLiek

Ik wist niet dat dit allemaal zo'n ophef met zich meebracht, wel een naam of geen naam.
Ik wilde degene die mij die tip heeft gegeven gewoon netjes bedanken...dat degene het anders opvatte (het tussen haakjes zetten van Anoniem, nu staat het overigens tussen andere haakjes...sorry) daar kan ik ook niks aan doen.

Laten we elkaar gewoon helpen met elkaar tips te geven en niet emmeren over onnodige onzin...

Overigens Michel, ik volg nu de tip van Greenconnection, elke week een scheutje water, etc.
Ik kan helaas nog niet aangeven of dit het probleem verhelpt, ik denk dat de plant/boom nog moet herstellen en denk dat dat nog even zal duren...

DeLiek

Onderwerp gesloten