Brugmansia

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 13/05/2007 - 23:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

Brugmansia

Kun je een brugmansia ook gewoon in huis overwinteren op een temperatuur tussen de 15 en 18 graden en gewoon het blad er aan laten, laten bloeien en in het voorjaar een beetje snoeien en weer naar buiten, of moet hij gewoon koel overwinterd worden?

En kan ik een canna ook overwinteren op kamertemperatuur met al het blad er nog aan?

zo, 13/05/2007 - 23:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beter om deze planten wat rust te gunnen. In de winter is er te weinig licht en ze zouden heel slap uitgroeien, door de te hoge temperatuur.

ma, 14/05/2007 - 12:55
Anoniem (anoniem geplaatst)

De Canna sterf in het najaar helemaal af, je kunt hem met pot en al in een schuurtje of garage zetten, geen probleem.
In het voorjaar verse potgrond geven et voila, in de zomer heb weer een mooi bloeiende plant.

ma, 14/05/2007 - 17:14
Anoniem (anoniem geplaatst)

bedankt

di, 15/05/2007 - 00:52
jammie

ik heb mijn brugmansia in de bijkeuken gezet en hij heeft het overleeft afgelopen winter. ik heb het blad eraan laten zitten, maar er kwamen geen bloemen aan. hij loopt nu weer helemaal uit en zit vol met blad. ik heb hem ook niet gesnoeid. maar je moet hem absoluut niet buiten zetten, want dat overleeft hij niet.

do, 17/05/2007 - 19:11
zibro

Hou er ook rekening mee dat een brugmansia giftig is.
Wij laten ze (kortgeknipt) overwinteren in de stal en in het voorjaar staan ze in de veranda waar ze terug mooi dik groeien om ze dan in de zomer weer buiten te zetten.

Onderwerp gesloten