Hoe heet mijn spijkerplant echt?

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 20/02/2007 - 15:43
Susanne1

Hoe heet mijn spijkerplant echt?

Ongeveer 15 jaar geleden heb ik een stekje gehad van deze plant.

Hij heeft geen aarde en mij is gezegd, dat ik er een paar spijkers in moest steken, want hij zou van de roest van de spijkers leven....

Zelf noem ik hem dus Spijkerplant, maar ik zou graag zijn echte naam willen weten.

Hij bloeit momenteel met blauwe bloemen.

Hoe heet mijn spijkerplant echt?
di, 20/02/2007 - 15:25
Anoniem (anoniem geplaatst)

Werkelijk geen idee waar u het over heeft. Een foto, bij dit wonder zou uitkomst brengen.

di, 20/02/2007 - 18:51
MiB

Hmmm tis een kleine foto maar het zou een Tillandsia kunnen zijn....

Iets anders durf ik niet te gokken.

Groetjes Miranda

di, 20/02/2007 - 19:00
Susanne1

Heb even op internet gekeken, maar het (ook aan de bloemen te zien) is inderdaad de Tillandsia!

Hartelijk dank Miranda!

di, 20/02/2007 - 19:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ja, Tillandsia!
Maar die leeft echt niet alleen van spijkers! Je zult hem toch echt moeten sproeien. (ok. een spijker om hem op te hangen!)

di, 20/02/2007 - 19:04
Susanne1

Ja hij (of zij) krijgt in de winter regelmatig plantenvoeding. Heb hem in de winter in de douche hangen en in de zomer hang ik hem tussen de klimplanten in de tuin.

Nu denk ik eigenlijk dat de Tillandsia wel een familienaam is. Ik heb namelijk nog twee andere soorten. Die hebben lange smalle "bladeren". Klopt dit?

Vind het gewoon leuk dat hij al zo oud is en toch nog ieder jaar groeit. Heb al diverse stekjes weggegeven.

wo, 21/02/2007 - 12:13
Anoniem (anoniem geplaatst)

Tillandsia is de geslachtsnaam; de familie is die der Bromeliaceae.
Er zijn wel zo'n 400 verschillende soorten, waarvan de grijsbladigen vaak erg op elkaar lijken. Om welke soort het hier gaat, zou ik zo niet kunnen zeggen, dan zou ik hem in het echt moeten zien. Wel een mooi groot exemplaar!

wo, 21/02/2007 - 09:31
Fanny

Hallo Suzanne,

In het algemeen bloemen en planten forum heb ik op pagina 1 en op pagina 4 ook wat vragen gesteld over tilandsia's.
Mischien heb je er wat aan.

groetjes Fanny

wo, 21/02/2007 - 12:22
Susanne1

Heb even gekeken bij jouw vragen over de Tillandsia. Bedankt voor de tip.

Leuke foto's ook. Moet uitkijken dat ik geen Tillandsia-tic krijg.........400 soorten........

Allemaal superbedankt voor jullie reacties!

wo, 21/02/2007 - 13:46
Fanny

het is niet zo moeilijk om er verslaaft aan te raken.
kijk maar eens!

Hoe heet mijn spijkerplant echt?
Onderwerp gesloten