kentiapalm verstekken

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 03/04/2007 - 13:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

kentiapalm verstekken

Hallo Forumbezoekers,

Weet iemand hoe een Kentia plam te verstekken (stekken maken van deze plant)? Is het bijvoorbeeld mogelijk een rank af te knippen van een andere plant en deze in de grond te zetten?

Ik ben erg gecharmeerd van deze tropische palm. Hij geeft een prettige sfeer in huis.

Vriendelijke groet,

Martijn

di, 03/04/2007 - 23:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Deze palm is alleen door zaad te vermeerderen. Palmen zijn alleen te stekken, als er uitlopers worden gevormd zoals bij Chamaedorea seifrizii en Rhapis exelsa. Een kentia maakt geen uitlopers.

di, 03/04/2007 - 23:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

bedankt voor u reactie.

Ik had gehoopt dat ik een mooi goren afgeknipt plad in water kon zetten en er zo een nieuwe palm zou groeien. Wat ik niet begrijp is hoe ze sommige van deze palmen met gigantische bladeren krijgen gekweekt. dit zijn niet zo heel oude planten. Mijn palm heeft aan een rank maximaal 6 vinger. Ik heb op mijn school een palm gezien die wel 35 vingers aan een rank had. een gigantisch blad dus.

Hoe zouden ze die kweken>?

di, 03/04/2007 - 23:43
Anoniem (anoniem geplaatst)

Die worden geteeld in goede klimaatsomstandigheden in kassen met een optimale bescherming en een uitgekiende voeding. In huis zijn de lichtomstandigheden en de luchtvochtigheid nu eenmaal niet ideaal.

di, 03/04/2007 - 23:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

ok,

Nogmaals bedankt.

Dan hang ik dat mooie grote blad wel in me terrarium.

Onderwerp gesloten