kind heeft denk ik stukje plant op

11 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 12/01/2007 - 22:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

kind heeft denk ik stukje plant op

Heb misschien echt een rare vraag, maar ik heb een plant in de woonkamer (echt geen idee welke), en nu denk ik dat mijn kindje van 1 een stukje blad op heeft, aangezien ze heel stil vlak bij plant zat. als dit zo is wat had ik moeten doen en als de plant giftig is krijgt het kind dan meteen wat verschijnselen ofzo?

het erge is dat ik het dus niet zeker weet, misschien lag er wel een koekkruimel ofzo, maar ik maak me wel zorgen, stel je voor dat het toch een stukje blad was.

vr, 12/01/2007 - 23:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb mijn kleine kinderen nog nooit van een kamerplant zien eten. Ten eerste zien planten er niet bijster appetijtelijk uit, smaken ze niet lekker dus is de kans dat ze voldoende binnen krijgen om ziek te worden (als het al een giftige plant is) erg klein.
Vooral niet te veel zorgen maken, let maar eens op hoe moeilijk het is ze groente te doen eten...
Wil je weten wat voor plant het is en of die giftig is kun je altijd een fototje plaatsen op het identificatie forum.

Ruud

za, 13/01/2007 - 15:02
texeltje

ik zou heel erg uitkijken met planten, het meeste van wat er in de kamer of tuin staat is in meer of mindere mate giftig.

zo, 14/01/2007 - 16:55
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zal idd wel meevallen hoor, zo lekker is het, zoals als geschreven, niet lekker en het lijkt me dat als je van een bepaalde kamerplant maar een klein hapje hoeft te eten om doodziek te worden dat ze dan ook niet als kamerplant aangeboden worden in tuincentra of dat er dan een kaartje aan zou hangen "pas op, geen soep van trekken" :-))

zo, 14/01/2007 - 20:57
texeltje

Dat zal je nog tegenvallen....men gaat er nl niet vanuit dat kamerplanten gegeten worden.......maar pak maar eens een plantenboek.......maar je merkt het snel genoeg als een kind een giftige planten eten, heb het met mijn buurmeisje gehad, ze hadden niet door dat die van besjes had gegeten, ze werd heel suf en begon steeds minder te reageren....uiteindelijk maag leeggepomt en daar kwamen de besjes...maar t is iets wat zo zelden gebeurt......en vaak heb je ergens al een grote hoeveelheid van nodig. Kinderen die erg graag van kamerplanten eten.....1 tip...zorg dat ze er niet bijkunnen..of zet alleen cactussen neer. Ik heb mijn kinderen gelukkig snel duidelijk kunnen maken dat ze nooit maar dan ook nooit van planten moeten eten.....en als ze denken dat iets eetbaar is moeten ze het eerst aan mij laten zien...maar ja ieder kind reageert anders.

ma, 15/01/2007 - 15:17
elske z

Sommige planten zijn wel degelijk erg giftig kamerplanten/balkonplanten en het staat er ZEKER NIET altijd op
Zo heb ik eens in een winkel een oleander gekocht en ik heb gekeken of er iets op stond nee dus en Heel toevallig dacht ik kom ik zal even kijken wat de beste plaats is voor de plant en toen kwam ik overal tegen dat de plant UITERST giftig was voor kinderen en dieren en dat je beter zelfs handschoenen moest dragen bij het in de pot zetten Dus het is echt uitkijken maar inmiddels weet je vast wel of er nare gevolgen zijn maar dit even voor de mensen die denken dat het wel meevalt, een aantal planten staan ook in de gifwijzer.

ma, 15/01/2007 - 20:17
texeltje

Dat bedoel ik....kamerplanten zijn niet voor consumptie dus ja echt aangeven dat hij giftig is ......dat doen ze niet....alleen in sommige gevallen.......en een oleander is idd heeeeel giftig.

di, 23/01/2007 - 21:46
Anoniem (anoniem geplaatst)

Gewoon je kinderen goed opvoeden, ze moeten respect hebben voor alles wat leeft naar mijn idee en dus geen blaadjes van planten afhalen!
Besjes kan ik me nog voorstellen bij heeeele kleine kinderen, maar die hadden we zelf ook in de tuin en daar hebben we ze natuurlijk op gewezen.
Als ze zien dat jij zuinig bent op je planten dan breng je dat toch over lijkt me.
Heb nooit gedonder met mijn kinderen gehad.

di, 23/01/2007 - 22:13
Anoniem (anoniem geplaatst)

Sommige kinderen zijn nog zo klein dat ze alleen nog maar kruipen en zitten, dan is alles gevaarlijk, wasmiddelen, planten enz. je hebt dan ogen te kort.
Zij beseffen dan nog niet wat "giftig" zijn is.

di, 23/01/2007 - 23:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

jaaa bij hele kleine kinderen is dit echt lastig. je kan ze wel goed opvoeden, maar ze zijn zo snel dat je soms echt ogen tekort hebt.

wo, 24/01/2007 - 11:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dan zet je ze idd wat hoger weg, net als dat je de keukenkastjes anders in moet richten als je kleine kinderen hebt.
Moet je maar eens zien hoeveel mensen de schoonmaakmiddelen in een van de onderste keukenkastje hebben staan en de pindakaas boven in. Kan ik met mijn verstand niet bij hoor.
Zulke mensen zullen dan idd misschien een grote plant op de grond hebben staan. Ook niet slim als je ze niet in de gaten kunt houden en het een giftige plant is.
En tegen de tijd dat ze bij de vensterbank kunnen begrijpen ze heus wel dat ze er af moeten blijven.

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag