mijn schefflera's hebben bloemen gekregen

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 20/01/2008 - 19:07
schefflera

mijn schefflera's hebben bloemen gekregen

Al jaren hebben wij Schefflera Nirvana's staan (zowel de bonte als de groene variant) en al vele malen gestekt.
Dit jaar hebben 2 van deze planten trossen bloemen gekregen : de groene kreeg een uitloper met een soort dikker korenaar eraan boven in de plant) . Deze 'aar'gaat nu open en zijn er kleine bloemknopjes te zien.
De andere (bonte) heeft in het bovenste gedeelte van de plant allemaal zijtakjes met aan alle kanten kleine bloemetjes eraan.
Op internet kan ik nergens iets terugvinden over bloeiende Schefflera's.
Wat is de reden , dat ze bloeien?

zo, 04/02/2007 - 17:48
Anoniem (anoniem geplaatst)

Er zijn genoeg afbeeldingen en verzorgingstips te vinden op Internet o.a. deze in bloei.

https://tinyurl.com/y2mmmbt5

zo, 04/02/2007 - 18:25
hanninkj

Het is niet zo dat de Schefflera zo gemakkelijk bloeit en hij wordt te vaak als kamerplant gehouden. Heb je er een foto van gemaakt?
Crug Farm in Engeland heeft verschillende Schefflera's van hun expedities meegebracht en hier is een redelijke variatie in. In hun tuin heb ik verschillende soorten gezien.

zo, 13/01/2008 - 13:06
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb ook een schefflera die nu opeens ook zulke aren gevormd heeft. 6 stuks zelfs. Voor het eerst in de jaren dat ik 'm nu heb.
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe ze eruit zien en ben dus aan het zoeken geslagen op internet en kwam zo hier terecht.
De bloemen op de foto waarnaar u een link heeft geplaatst lijken qua vorm echter niet op de aren die mijn schefflera heeft gevormd. Heeft u nog ergens een link naar een andere bloeiende schefflera? Met bloemetjes in aren dus?

zo, 20/01/2008 - 19:07
Madeleen

Mijn schefflera heeft ook gebloeid, nadat hij een zomer in de tuin heeft gestaan. Na de bloemetjes komen er besjes aan. Die verkleuren van geel naar rood, naar zwart. toevallig is een zaadje in een van de andere potten gevallen. Zo'n 2of 3 maanden later groeide daar opeens een nieuw plantje uit.

mijn schefflera's hebben bloemen gekregen
Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag