Nog een vraagje: onbekende plant

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 15/01/2007 - 17:41
Larreke

Nog een vraagje: onbekende plant

Weet er iemand hoe deze plant noemt. Hij doet het hier heel goed, want hij is op een jaar tijd verviervoudigd. Maar ik zou nu graag willen weten hoe hij heet?

Dank je wel.
Larreke

Nog een vraagje: onbekende plant
ma, 15/01/2007 - 19:06
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoe hij heet weet ik ook niet, maar ik heb hem 3 maanden geleden ook gekregen. Bij mij doethij het minder goed. Moet hij veel of weinig water ? En hij staat bij mij voor het raam.

ma, 15/01/2007 - 20:33
Larreke

Ik zet hem eens per week met de voetjes in het water. Nu in de winter doe ik dat om de veertien dagen. Bij mij staat ze ook voor de venster (deze is gericht naar het zuid westen. In deze periode krijgt ze nooit de volle zon.
Maar ze doet het echt geweldig. Ze heeft sinds een maand zelf bloemen. (iets aronskelkachtig maar lang niet zo mooi)
Maar ze groeit en groeit en groeit...
Vorig jaar febr heb ik haar in de pot gezet die je op de foto ziet. In eerste instantie was deze veeeeel te groot! maar nu kan ik ze bijna weeral verpotten!

Ik hoop dat je er iets aan hebt! en veel succes met de jouwe!

ma, 15/01/2007 - 23:18
Anoniem (anoniem geplaatst)

Aglonaema is zijn naam.

di, 16/01/2007 - 00:21
Anoniem (anoniem geplaatst)

Een Aglaonema commutatum cultivar. Erg sterk en een goede schaduwplant.

di, 16/01/2007 - 09:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Larreke, hij krijgt bij mij ook maar één keer per week water,
alleen is hij in de grond gepoot in deze pot, dus met de voetjes in het water lukt niet. Ik heb ook vloerverwarming, misschien dat dat ook niet best is voor de plant. Ik blijf gewoon mijn best doen. Heb jij ook af en toe gele bladeren ? is hij dan te nat of te droog ?

di, 16/01/2007 - 13:28
Larreke

Dank je wel allemaal, nu kan ik dingen opzoeken erover (zoals vermeerderen en zo!)
aan de vloerverwarming kan het niet liggen hoor, want die hebben wij ook. Gele bladeren ook af en toe, maar weet niet hoe het komt, dat is bij mijn plant ook niet zo erg omdat ze toch groeit als kool.
groetjes Larreke

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag