ongedierte in potaarde?

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 21/08/2006 - 13:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

ongedierte in potaarde?

Bij mijn dracaena (+- 1,5 m hoog) liggen 's morgens naast de pot langwerpige sliertjes (0,5 tot 2 cm) donkergekleurd met soms een klein beetje zand. Mijn hulp was het ook al opgevallen, eerst dacht ik dat het uit een vetplantje uit de vensterbank kwam. Maar nu is het toch duidelijk de dracaena. De plant zit niet in een binnenpot. Vorig jaar december gekocht, onderin de pot een laag kleikorrels en daarbovenop de potaarde. De bladeren zijn niet aangevreten oid. Mijn vraag: wat is het en wat kan ik er aan doen? Bij voorbaat dank voor jullie reaktie

zo, 27/08/2006 - 18:23
Anoniem (anoniem geplaatst)

dat heb ik dus ook gehad. Maar wel bij andere planten. Ik heb het deze maand al bij twee verschillende planten gehad. Bij één had ik alle aarde er afgehaald en helemaal gecontroleerd maar toch een maand later was het weer hetzelfde. Ik zou graag weten waar het vandaan komt en of ik het eventueel kan voorkomen.

di, 19/12/2006 - 23:15
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb ook ongedierte in de potaarde van een bananenplant. Het zijn een soort hele kleine wormpjes van niet meer dat 2 mm lang.
Ik heb de aarde er al zo veel mogelijk afgehaald en overgepoot in een nieuwe pot maar er blijven beesjes komen. Om de 2 dagen spuit ik nu de aarde in met een spuitbus. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik kan op internet niets vinden.

Onderwerp gesloten