Probleem met drakenbloedboompje

3 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 13/02/2007 - 23:14
Vlien

Probleem met drakenbloedboompje

Hallo, hier een nieuwe forumgebruikster :-)
ik heb gisteren een ziek boompje geadopteerd (dacht dat het een Yuccainfo-icon was, maar bleek een drakenbloedboom). Deze heeft hetzelfde probleem zoals vernoemd in dat Yucca-bericht, alleen weet ik niet wat gedaan met de bruine bladeren. Van het kleinste stammetje (de plant heeft er twee) zijn alle bladeren bruin, volledig, zal ik die eraf halen? En zo ja, hoe? Tak en al? De bladeren van de grootste stam zijn enkel aan de uiteinden bruin, komt zoiets nog goed? (Terug groen dus.)
De vorige eigenaar wou 'm blijkbaar wegdoen, maar ik wou de trieste plant nog een kans geven. ;)

wo, 14/02/2007 - 09:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als je bij een Dracaena de stammen terugknipt, zullen ze gemakkelijk weer uitlopen. Nu is dat de beste tijd ervoor. Geef de plant wel een lichte plaats en matig water.
Succes!

za, 24/02/2007 - 23:30
Vlien

Hier even een afbeelding van zijn huidige toestand. Je zegt de stammen terugknippen, dat heb ik inderdaad gedaan met het onderste stammetje, de hoofdstam heb ik echter nog intact gehouden. Alleen blijven de bladeren steeds bruiner worden, zou ik de bovenste dan ook gelijk helemaal verwijderen nu?

Probleem met drakenbloedboompje
Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag