solanum jasminoides

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 12/07/2006 - 19:05
Larreke

solanum jasminoides

Ik zou graag een solanum jasminoides willen, voor in een hangpot. (Want de bloempjes zijn toch o zo prachtig.) Maar zou er graag eerst wat meer over willen weten. Zoals: is hij meerderjarig, groenblijvend? wat moet er in de winter gebeuren? Kan hij dan binnen? Kan ik de plant vermeerderen door stekken? (dan kan ik ev bij mijn moeder een stekje te pakken krijgen en zelf een plantje kweken.) Zo ja, wanneer gebeurt dat dan het best.
Heb al op google gezocht maar alles wat ik daar vind is soms zeer tegenstrijdig en kort

Bij voorbaat dank.

Groetekes Larreke

wo, 12/07/2006 - 23:37
Anoniem (anoniem geplaatst)

De Solanum jasminoides is meerderjarig,groenblijvend plant kan in vaste grond een paar graden vorst verdragen bij ons al drie winters overleefd. In een pot vorstvrij en op een lichte plaats overwinteren plant is makkelijk te stekken.
Jan

vr, 14/07/2006 - 17:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Dank je wel voor je duidelijk antwoord.
Mama heeft een er een plantje van, maar pas van deze zomer, dus ik had geen flauw idee van hoe het plantje zich in de winter gedraagt. Hartelijk dank ga er vlug eentje aanschaffen want ik vind dat de plant prachtig bloeit.

Groetjes Larreke

ma, 17/07/2006 - 00:33
Anoniem (anoniem geplaatst)

Deze prachtige klimmer stond aan ons vakantiehuis in het zuiden van frankrijk. Onze gastheer wist mij te vertellen dat hij zwaar werd beschadigt gedurende de laatste winter. Dus hij moet echt wel op een warm plekje komen te staan vermoed ik. Weet iemand waar ik deze plant in België kan kopen? Ik wil het hier bij ons ook een keer proberen...
Bedankt!

di, 18/07/2006 - 17:51
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo,

Ik heb mijn plantje gekocht in een plantenzaak in Zutendaal (Limburg). Maar als je aan de andere kant van het land woont is dat natuurlijk niet te doen... Maar ik vermoed dat je het wel op meerdere plaatsen kan vinden.

Groetjes en veel succes!

Larreke

Onderwerp gesloten