Blokkeren uitzicht op flat: coniferen en/of boom?

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 25/03/2007 - 18:25
Anoniem (anoniem geplaatst)

Blokkeren uitzicht op flat: coniferen en/of boom?

Achter mijn tuin staat een grote, erg lelijke flat. Het zou geweldig zijn als ik die flat niet meer kon zien!

Ik ben dus op zoek naar afscheiding die binnen 1 jaar 4 meter is.
Wat is verstandig:
-coniferen (Leylandii): kan je die zo hoog kopen (>3 m) en waar (Gelderland)?

- een groenblijvende boom met brede top die al 4 meter hoog is. Wat voor een soort boom is dat en waar vind ik die?

Zijn beiden ook te combineren aangezien ik de complete achterkant van de tuin wil afschermen?

Graag jullie hulp, mijn groene vingers zijn nog wat bleekjes!

Groeten,

Bart

di, 27/03/2007 - 11:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik ben zelf toevallig ook op zoek naar bomen die het (lelijke) uitzicht op balkon/de waslijnen/schotelantenne bij de buren moet gaan blokkeren. Zag bij programma tuinruimers een link naar een kweker staan, die ook grote bomen levert

https://tinyurl.com/y4pqceq6

Het zal wel prijzig zijn, dat wel.

Wat je mischien ook kunt doen (bij mijn broer gezien) is een trellis plaatsen tegen de schutting (halverwege vastzetten op de schutting), zodat ie er ruimschoots bovenuit steekt. Deze kun je dan laten begroeien met bv klimop.
Snel en effectief!

Succes!

di, 27/03/2007 - 12:10
Annis

Leilinden kun je ook plaatsen. Alleen zijn deze s'winters kaal. De Leylandii wordt wel snel groot maar moet je 2-3keer per jaar snoeien anders wordt deze te breed.
Ann

di, 24/07/2007 - 11:10
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Mijn buren hebben, zonder enig overleg, hun grote schotelantenne direct naast de erfafscheiding tegen de muur geplaatst op +/-275cm hoogte. Vanuit alle hoeken en standen en zowel binnen als buiten kijk ik tegen dat gedrocht aan. Ik wil dit graag afschermen met een hoge plant in een pot, leilindes of idd. klimop tegen een trellis op. Maar, mag dit zomaar en hoe zit het met storingen? Ik heb geen zin in een burenstrijd namelijk.

Coniferen zou ik persoonlijk niet kiezen, maar dat is een kewstie van smaak.

di, 24/07/2007 - 11:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

Storingen kunnen ontstaan door ijzerdraad, dus als je een constructie bedenkt van hout, kun je daar bv. klimop aan bevestigen.

Onderwerp gesloten