Boom in perkje (60 cm x 250 cm) tussen klinkers

8 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 21/10/2006 - 15:32
Anoniem (anoniem geplaatst)

Boom in perkje (60 cm x 250 cm) tussen klinkers

Wij zijn op zoek naar het ideale boompje voor in een perkje te plaatsen ingebouwd tussen klinkers. Wij hebben 2 perkjes van 60 x 250cm met boordplaatjes van 30cm diepte. Per perkje hadden we graag 1 of 2 boompjes gehad (afhankelijk van de grootte van de boom).

Belangrijke voorwaarden waaraan de boompjes moeten voldoen:

1. Er moet voldoende plaats onder in zijn om de auto te parkeren en om te kunnen staan (stam moet dus minstens 1.90m hoog zijn)

2. De wortel moet diep de grond in gaan zodat op termijn de klinkers niet omhoog geduwd worden.

3. De boom mag niet te hoog zijn ± 5m hoog.

Kan iemand ons helpen?

Alvast bedankt voor je hulp.

do, 02/11/2006 - 21:21
aebe

gewoon 2 hoogstam appelbomen
groeien mooi,bloeien mooi, en een appeltje bij goede snoei

vr, 03/11/2006 - 09:15
Anoniem (anoniem geplaatst)

Linde, ondanks dat het best leuk zou kunnen staan heb ik toch enkele bezwaren.
Ten eerste is de ruimte, een soort bakje waar de bomen in moeten staan gering, wat niet prettig is. en ten tweede moeten er auto's kunnen staan.
Nou hebben de meeste automobilisten al wel de ervaring dat je je auto beter maar niet onder bomen kan zetten omdat er allicht wat uit valt.
Dus zou ik het liever willen zoeken in een paar slanke coniferen in een mooie grijsgroene kleur gecombineerd met blauw en roze van eenjarigen.
Groetjes,
Frans.

vr, 03/11/2006 - 23:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

Juniperusinfo-icon verginiana 'Skyrocket'

vr, 03/11/2006 - 23:53
Anoniem (anoniem geplaatst)

met drie i' s is het helemaal ok

;- )))

Jan

za, 04/11/2006 - 18:11
Anoniem (anoniem geplaatst)

Waar moet de derde i dan staan?

za, 04/11/2006 - 18:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

virginiana

vr, 17/11/2006 - 12:49
Anoniem (anoniem geplaatst)

Bedankt voor alle hulp.

Ondertussen hebben we aangeplant:

We hebben voor de plaats die ik beschreef 4 groenblijvende photiniainfo-icon's (glansmispel) gekocht, boompjes. Deze kan je in allerlei vormen kopen, zuilen, geleid, boompjes.

Aan de voet ervan hebben we pachysandrainfo-icon geplaatst (groenblijvende bodembedekker - voor de meesten wel bekend).

In een ander perkje van 7m op 60cm hebben we 3 sierperen gekocht, pyrusinfo-icon calleryana. Deze kan je ook in allerlei vormen kopen. Wij kochten de geleide vorm.

Aan de voet hiervan hebben we Prunusinfo-icon laurocerasus 'Otto Luyken'
(groenblijvende laurierkers tot 1m hoogte)

Dat van die Juniperusinfo-icon virginiana 'Skyrocket' vind ik ook wel een goed idee. Ik houd dit zeker in gedachten voor de verder aanplanting van onze tuin die in het voorjaar zal plaatsvinden.

Nogmaals dank aan allen die hier hun steentje bijgedragen heb.

Linde

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag