hoogte haag 2

12 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 13/06/2006 - 13:28
Anoniem (anoniem geplaatst)

hoogte haag 2

naar aanleiding van hoogte haag. Wij hebben door omstandigheden op eigen grond tegen de erfgrens een schutting staan. de buren hebben precies erachter ley landii staan. de laatste drie hekken zijn stapgewijs iets lager gezet omdat het een beetje afloopt naar de vijver. de ley landdii die erachter staat groeit daar nu zo'n 10 cm boven uit mag dit of niet hun terras is daar iets hoger dan de onze maar zoals u kunt bedenken is het niet geheel mooi om dat zo te zien.

groet
roos 1

di, 13/06/2006 - 15:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

Waarom zou dat niet mogen....

Kan interesant worden...

Als de schutting niet mandelig is (op de erfgrens en voor gezamenlijke rekening) zou het wel eens zo kunnen zijn dat zowel de leylandii als de schutting 50 cm van de erfgrens moeten staan .....

di, 13/06/2006 - 16:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

zover ik weet hoeft de schutting niet 50 cm van de erfgrens. de hagen officeel wel omdat je ze dan zelf aan de achterkant kan onderhouden daar heeft het mee te maken. een schutting hoef je niet te snoeien.

Wat kan interessant worden het is maar een vraag hoe de wetgeving hierover is. over bomen en hagen etc. hebben we van de gemeente op papier gehad wat de wetten zijn en van de hovenier. alleen dit stukje weet ik niet. wij hebben ook een lage beukhaag ervoor staan die zou ik dan ook 50 cm ervan af moeten halen. dus als beide partijen hierover niets zeggen is het geen probleem. ik wil alleen iets over de hoogte weten en of het erboven uit mag groeien.

gr roos1

di, 13/06/2006 - 17:35
Anoniem (anoniem geplaatst)

Miz mag de leylanddii als die 50 cm. uit de erfgrens (dus niet vanaf uw schutting) 200 cm. hoog worden. Als de takken BOVEN uw lage schuttinggedeelte uitgroeien, kan u daar niets tegen doen. Als de taken OVER de schutting hangen, mag u het overhangende gedeelte wegknippen, maar ik zou dit wel altijd doen in goed overleg.

di, 13/06/2006 - 23:17
Anoniem (anoniem geplaatst)

dank u Nootje

ik knip de overhangende takken wel weg. maar die lelandii staat precies achter de schutting niet 50 cm van de erfgrens dus de takken hangen snel eroverheen en tussen de schutting door.

groet
roos1

wo, 14/06/2006 - 01:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

Deze conifeer heet officieel: x Cupressocyparisinfo-icon leylandii

wo, 14/06/2006 - 20:04
Anoniem (anoniem geplaatst)

Roos; Ik heb nog wat gevonden op internet over een leylandii:

Het is een snel opgroeiende haagstruik, hij valt niet onder de categorie boom, dan had hij 1,5 meter uit de erfgrens moeten staan.

Je buren zullen wel die 50 cm. uit de erfgrens aan moeten houden, hier wat over het onderhoud van de leylandii-haag:

"Haag planten:

Planten op een afstand van 50 cm met palen en steundraad. Plaats om de 1,5 tot 2 meter een paal met 3 steundraden. Jonge planten zijn ijl. Door het snoeien verkrijgt men een dichte groei. Snoeien vanf het eerste jaar, knip alle twijgen die buiten de breedte van de haag vallen in (mei-september).
Je kan makkelijk met deze planten een haag vormen tot 3 meter hoog. Praktischer te onderhouden zijn hagen van 1,5 tot 2 meter hoog."

do, 22/06/2006 - 19:21
Anoniem (anoniem geplaatst)

Andere vraag: hoe lang staat de ley landdii er al? Stond het er al voordat u in uw huidige woning trok?

Ook dit is van belang om te weten.

vr, 23/06/2006 - 18:25
Anoniem (anoniem geplaatst)

nee wij woonden hier eerder heb hun gevraagd wat ze op de erf grens wilde hebben zij wilde liever een beukhaag, dus wij een beukhaag geplant (hebben niet eens aangeboden mee te betalen aan ons) ondanks overleg paar weken later plantte zij zonder overleg met ons een ley landdi er precies achter.
Op een gegeven moment is het door andere dingen die de buren hadden gedaan ge escaleerd en hebben wij een hek laten plaatsen op onze grond en de beukhaag erachter gezet. (opnieuw laten uitmeten door het kadaster).

dus nu weet je een beetje wat er gebeurt is.

gr
roos

di, 11/12/2007 - 10:44
Anoniem (anoniem geplaatst)

ja dat kan wel, ik heb n populier in me tuin van 300 jaar oud, die ga ik zo omzagen en dan zal ie over de straat vallen, ik doe t met een handzaag.
over 5 minuten begin ik. n vraag: doe ik dit niet te veilig dan?

Gr Bert van Anus

di, 11/12/2007 - 13:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo, buurman!

wo, 12/12/2007 - 10:52
MiB

Life can be so simple zonder burenruzies.....

Zie het helaas te vaak in mijn werk....

Mensen praat nu eens normaal met elkaar en stop met zeuren over 2 weken last van blaadjes in je tuin van buurmans boom of een bal die een keer over de schutting komt!

Leven is te kostbaar om hierover ruzie te maken.... Kan je verzekeren dat het (samen)leven dan een stuk aangenamer wordt!

Gr. Miranda

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag