algtabletten

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 di, 13/06/2006 - 22:30
speedy123

algtabletten

Hallo,

Afgelopen zondagmorgen heb ik van die alg bruistabletten(alglets) in me vijver gegooid.
S'avonds kwamen we thuis dreven er drie dode goudwindes in de vijver ,en later volgende er nog 2.
Nu komt er bijna elke dag wel een vis boven drijven zowel kleine koi's als goudvissen.
Het water is niet warm en ook hangen er zuurstofbollen in en het water wordt kontinue gefilterd
Wie kan me helpen en zeggen wat ik hier aan kan doen!
We hebben deze vissen toch al een paar jaar en er is nog nooit een dode vis naar boven komen drijven

Groeten Niels

wo, 14/06/2006 - 21:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

Heb ik maar 1 antwoord op nooit produkten gebruiken om alg te bestrijden en spreken we natuurlijk over draadalgen.
Wellicht heb je een overdosis toegediend van deze tabletten en ga ik nu raden van welke fabrikant deze zijn en ga ik de naam zeggen intereseert me niet die zijn van Velda de Alglets tabletten.

Staat duidelijk vermeld in de bijsluiter dat je de tabletten moet leggen op plaatsen waar de vissen niet kunnen komen.
Ik kan het verkeerd voor hebben maar er wordt niet vermeld wat er in die tabletten zit verwerkt en wat de schade is bij overdosis en onzorgvuldig gebruik.
Wel wordt gezegd bij een juiste dosering.
Ik weet niet veel maar wat ik wel weet is dat deze tabletten de zuurstof verminderen.

Ik heb 1 raad voor je en wil je geen angst aan jagen echt niet, water afpompen voor de helft en verversen, en morgen weer de helft afpompen en verversen, je bent terug bij af en dien je de nodige bacterien toe te voegen en je waterwaarden op peil te brengen.

Dan wil ik nog zeggen dat Goudwinden slecht tegen medicatie kunnen, en niet enkel de goudwinden.

Neem maar van mij aan dat al deze kolere produkten niet erkend zijn als medicatie, dit doet de fabrikant zelf.
Deze produkten ondergaan geen kontrole zoals medicijnen voor de mens bestemd is echt niet.

Je moest nu ééns zo'n tablet laten onderzoeken en vragen welke stoffen erin zitten.
Hiermee Velda konfronteren maar als éénzaat krijg je als antwoord u hebt overgedoseerd en hebben we dergelijk soort klachten nog NOOIT gehad.

Onderwerp gesloten