help, zuurstofgebrek

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 13/07/2006 - 19:00
jolanda63

help, zuurstofgebrek

Ik hoop dat heel snel iemand dit leest en antwoordt. Wij zitten al enige uren zonder stroom en nu komen mijn koi naar boven om lucht te happen. Ik heb intussen de kranen van het filter opengezet en de tuinslang boven de vijver gehangen om vers water toe te voegen.
Kan ik nog meer doen?

do, 13/07/2006 - 19:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste Jolanda.

Je zit al enige uren zonder stroom.
Hoe heb jij dit bovenstaand bericht dan kunnen plaatsen?

Een computer verbruikt ook stroom....toevallig.

Maar goed...je buren......hebben deze wel stroom?
Anders kun je met een verlengkabel even wat stroom bij de buren halen.

De Koi gaat echt niet zomaar dood als je filter enige tijd stilstaat.
Ik neem aan dat jij je filter ook wel eens schoon moet maken?
Staat hij volgens mij ook even uit....niet?

Dus geen paniek!

Succes!

do, 13/07/2006 - 20:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Wel eens gehoord van een laptop? Bij zo'n ding heb je geen stroom nodig als ie opgeladen is:-)

En ja ook ik maak wel eens het fiter schoon, maar dat duurt geen uren en we hebben totaal bijna 4 uur zonder stroom gezeten.

En aangezien het vijverwater 25 gr is, was ik bezorgd om mijn vissen. Het zijn nl voor mij niet zomaar een stel vissen in een bak water. Ze betekenen ook wat voor mij, sommige hebben zelfs een naam. Bij de één is het een hond of kat die alles is voor hem/haar, voor mij zijn het mijn vissen.

Ik hoop dat je nu mijn bezorgdheid een beetje begrijpt.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Gr Jolanda

vr, 14/07/2006 - 01:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

Klopt Jolanda, een laptop heeft inderdaad geen stroom nodig (als ie opgeladen is).
Even niet aan gedacht.

Als je vijverwater 25 graden is, is het nog geen ramp hoor, dat kan nog net.

De vijver temperatuur is zelfs onlangs nog hoger geweest met deze tropische dagen.
Maar aangezien je vijverwater ongetwijfeld met de warmte ook wat verdampt, is het toevoegen van koud water zeker goed.

Dat voorkomt dan ook weer dat je vissen ineens je vijver uitspringen...en dat moeten we net niet hebben.

Succes!

vr, 14/07/2006 - 08:54
Anoniem (anoniem geplaatst)

Als de vissen boven komen en happen naar lucht duidt dit inderdaad op een zuurstof te kort, maar niet op 4 uur.
Als het een zuurstof te kort is dan is dit al veel langer het geval, en is alleen een filter met uitloop niet voldoende om het water van genoeg zuurstof te voorzien.

https://tinyurl.com/y6tqlz49

groet,

ma, 21/08/2006 - 11:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ik leef helemaal mee, weet helemaal hoe je je voelt, bij mij gingen de koi en steurs van mijn buurman eraan door een stoomstoring (aartlek uit uit gevlogen voor een uur of 14)

yvonne

Onderwerp gesloten