iets mis met mijn goudvis na ongeluk kat!

12 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 03/06/2006 - 12:15
Anoniem (anoniem geplaatst)

iets mis met mijn goudvis na ongeluk kat!

hallo,

Pas vond ik mijn grootste goudvis op de stoep!hij leefde nog, dus ik heb de vis zo snel als ik kon in de vijver gelegd. Ik zag meteen dat dat de kat had gedaan, ook viel me op dat de vis heel erg beschadigd was. hij was in plaats van oranje was hij geelachtig dus hij was schubben kwijt en veel. Gelukkig heeft die vis het tot nu toe overleeft. Ik ging vanmorgen kijken in de vijver naar die vis. Ik zag de vis vanvoor en op de plaatsen waar hij die schubben kwijt is zit een soort van geelachtige alg lijkt het wel. Het was heel doorzichtig geelich en het leek wel of het een opzwellinkje was ofzoiets maar het leek ook wel of er water onder zat(onder de huid)maar dat kan niet!denk ik. Nu wil ik graag weten wat dat is/zou kunnen zijn en of ik er iets aan kan doen

alvast bedankt,

fantasy

za, 03/06/2006 - 16:13
Anoniem (anoniem geplaatst)

De goudvis had je niet terug in de vijver moeten zetten, deze is flink verwond en mist zelfs schubben.

Open wonde op de vis is vragen om problemen in ziektes, o.a. schimmel en bacteriële infektie's die de vis kan oplopen of zelfs gaan verspreiden.

Water onder de huid van de vis (schubben) kan wel en is ook sprake van. Het waterhuishouden van de vis raakt ontregeld en de schubben gaan openstaan doordat er geen voldoende water afvoer is tussen de schubben.

Ofwel je behandelt de vis in een aparte bak met een wondzalf of spray en hoopt op herstel of je moet deze op een humane manier uit zijn lijden verlossen want lijden doet ie.

za, 03/06/2006 - 22:26
Anoniem (anoniem geplaatst)

oh,,

nou ja eruit halen is niet zo moeilijk want hij is helemaal niet schuw vandaar dat de kat hem heeft kunnen pakken.

zo, 04/06/2006 - 18:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

Al een idee hoe je dit in de toekomst gaat voorkomen? Of je meer goudvissen laten afslachten door je eigen kat?

zo, 04/06/2006 - 23:32
Anoniem (anoniem geplaatst)

katten houden ,net als een reiger,erg van vis.
dat is de natuur,zeg maar.
vissen jongen en de kat en de reiger eten er weer wat van op.
iedereen gelukkig lijkt me.

ma, 05/06/2006 - 01:05
Anoniem (anoniem geplaatst)

Katten horen niet in de natuur. Net zo min als jouw vijvervissen.

ma, 05/06/2006 - 15:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

ja... zo min of meer wel ik wil een stuk ijzer dat over de rand(over de vijver)steekt en dan kan de kat er hopelijk niet meer bij en waarschijnlijk heeft DIE vis alvast zijn lesje geleerd

p.s. ik kan het niet echt uitleggen zoals je leest en waarom zouden katten niet in de natuur thuishoren ik bedoel wij dan ook nie!

ma, 05/06/2006 - 19:49
Anoniem (anoniem geplaatst)

Helemaal mee eens, Fantasy!

za, 10/06/2006 - 13:50
Anoniem (anoniem geplaatst)

volgens mij zijn het schimmels deze kun je het beste bestrijden met een oplossing van methyleenblauw ofwel vraag je advies in de winkel

za, 10/06/2006 - 15:45
Anoniem (anoniem geplaatst)

ehhhhh, schimmels? Kreeg toch even het idee dat de kat de veroorzaker was!

vr, 16/06/2006 - 17:19
Anoniem (anoniem geplaatst)

Kat afmaken zeg ik. Die rotjoekels hebben ook al 8 van mijn koitjes opgevreten. Rotbeesten zijn het en ze lopen altijd bij een ander in de tuin. Eigenlijk schuld van de baasjes en niet van de beestjes.

zo, 25/06/2006 - 17:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

ik ben gek zeker?ik zou da nooit over mijn hart krijgen die kat vermoorden!en daar kan die kat ook nix aan doen dat jij die vijver zo neerlegt dat als hij honger heeft even 8 visjes eruit kan halen!

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag