katten?

11 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 za, 19/05/2007 - 00:20
sarasa

katten?

Hallo
In de winkel had ik een doos strooi poeder vast om katten te verjagen , zou het gevaarlijk zijn voor de vissen als ik dat poeder rond de vijver,achter de bankiraiplanken strooi?
beter dat de katten niet aan de vissen kunnen, maar als ze dood gaan van dat product is't ook geen oplossing
en een net spannen vind ik geen gezicht gaat ook moeilijk door de waterplanten
Lotte
Lotte

za, 19/05/2007 - 01:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste Lotte.

Het is nooit goed enig poedervorm om en/ of rond je vijver te strooien.
Wind blaast het op en het waait zo je vijver in, waaraan je vissen beslist aan zullen zitten, met alle nare gevolgen van dien.

Je zou e.v.t. schrikdraad kunnen spannen om je vijver, of iets dergelijks waardoor katten worden afgeschrikt.
Of iets met water...ben even de naam kwijt.
Katten leren snel genoeg dat ze op die plaats dan niet te vaak moeten komen.

Succes!

za, 19/05/2007 - 09:19
anoniem (anoniem geplaatst)

Ik heb zelf twee katten en heb ze redelijk snel geleerd dat de vijver verboden gebied is.

Een kat heeft namelijk een gruwelijke hekel aan iets wat plotseling iets doet, waarvan ze zich dan helemaal rot schrikken.

Het maakt niet uit hoe je het uitvoerd, als je een kat maar ontzettend laat schrikken, dan blijft ie gegarandeerd uit de buurt van je vijver.

za, 19/05/2007 - 10:02
Anoniem (anoniem geplaatst)

Een flinke straat ijskoud water uit de tuinslang schijnt ook te werken!

za, 19/05/2007 - 12:48
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ja water uit een tuinslang.

Moet je er wel op tijd bij zijn, voordat je de slang gepakt heb en de kraan opengedraaid is de kat allang weg, om vervolgens later weer terug te komen.

En 24 uur met de waterslang bij je vijver zitten is geen optie.
Dan komen de katten juist als jij er niet zit.

za, 19/05/2007 - 18:46
anoniem (anoniem geplaatst)

een draad spannen is ook geen optie, ik heb nml een deense dog die beetje lui is om te zien waar ie loopt ;) de draad zou snel weg zijn,verward rond zijn poten...
hier zijn het merendeels zwerfkatten die hier snachts rond dwalen
ik zie me hier in de nacht al zitten met die tuinslang hahaha
maar nu las ik ook hier op het forum dat een zonnebaars ook de vissen kan kwetsen...
wie is nu de dader?
Lotte

za, 19/05/2007 - 20:06
Sjuul

Is toch waar te nemen aan de vissen hoe de beschadiging/verwonding eruit ziet.
Katten kunnen aan een vijver komen, en gezien worden wordt al snel de link gelegd dat de kat het heeft gedaan..

za, 19/05/2007 - 21:23
anoniem (anoniem geplaatst)

stel dat het de zonnebaars is, heeft ie dan voedsel tekort? kan ik iets bijgeven van voeding speciaal voor die vis?
Lotte

za, 19/05/2007 - 22:25
adriaan01

je kan ook wijnkruid neerzetten, dit houdt de katten op een afstand en je vissen krijgen er volgens mij niets van.
m.vr.gr. adriaan

zo, 20/05/2007 - 00:51
Anoniem (anoniem geplaatst)

Onzin dat je hond in de draad verward zal raken.
Als ie de schrikdraad aanraakt doet ie dat echt geen tweede keer meer.

Over de zonnebaars was nog niets verteld, wel iets over katten.

Aan de beschadeging van de vis kan je heus wel zien of deze van een kat of van een andere vis is.

Toch niet ineens van een Reiger he?

zo, 20/05/2007 - 00:58
Cumulus

Hallo,

Hier bij ons in de buurt zit zo een Turkse kat (een speciaal ras), die duikt bij ons gewoon de vijver in om daar rustig baantjes te trekken tussen mijn visjes. Met een tuinslang zal die niet zomaar te verjagen zijn vrees ik, maar ik heb er nu waterlelies ingezet en drijfplantjes gekocht zodat de vissen onzichtbaar blijven en die kat andere oorden opzoekt voor haar zwemoefeningen. Gemakkelijk is het echter niet want ik moet zien dat de waterplanten sneller groeien dan dat de vissen ze opeten, en dat is niet bij te houden zonder naast de vijver extra kweekbakken te zetten met waterplanten in een voedingsoplossing.
Maar voorlopig nog geen gewonen onder de vissen, ook geen doden.

PS katten NIET verjagen met kattenkruid want dit trekt ze net aan (sommige mensen zetten er hun tuin mee vol in de hoop de katten weg te houden met alle gevolgen vandien)

Groetjes,

Hendrik

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag