KOI

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 zo, 18/06/2006 - 10:16
Anoniem (anoniem geplaatst)

KOI

sinds enkele dagen doen mijn koi,s erg raar liggen soms bijna roerloos in het water. Of hangen roerloos in het water.
Ze nemen wel eten tot hun zij het mondjes maat.
Ik heb de vissen aan alle kanten bekeken en kan geen rare dingen ontdekken. recentelijk hebben zich geen schommelingen voor gedaan in eventueel water waarden of zoiets dergelijks.
Iemand een idee

zo, 18/06/2006 - 10:52
Anoniem (anoniem geplaatst)

Wat het is weet ik niet en kan ik ook niet zeggen, maar dit heeft wel een oorzaak en kan van verschillende dingen afhankelijk zijn.
En dien je meteen te beginnen om de waarden van het water te kontroleren, en dan wel de belangrijkste.

Ammoniak, Nitriet, Nitraat, Zuurstof gebrek?

Dan weet ik niet hoe groot je vijver is, hoeveel vis erin zit (bezetting) en de filter.

Wanneer er een te hoog nitriet gehalte of ammoniak in het water zit is dit te wijten aan je filter ofwel deze kan de filtering niet aan doordat de vis bezetting te hoog is, een te hoog nitriet en ammoniak gehalte is vergif voor de Koi en lijdt tot de dood.
Nitriet ontstaat door de omzetting van ammoniak, dus wanneer er een hoge piek in ammoniak is, onstaat hierna een hoge piek van nitriet, hierna ontstaat door omzetting het veel minder schadelijke nitraat.

Dus nu al meteen de waterwaarden kontroleren.

Ook de watertemperatuur kontroleren en extra beluchten is niet overbodig.

Je kunt niet meteen zien aan de Koi dat deze niets heeft, meestal is daar een afstrijkje voor nodig dat microscoopisch onderzocht moet worden.
Het kan dus ook een parasitaire of bacteriële aandoening zijn.

groet,

Onderwerp gesloten