nieuwe vijver

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 ma, 26/03/2007 - 00:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

nieuwe vijver

ik ga een nieuwe vijver aanleggen maar nu wil ik weten wat ik allemaal egt nodig heb om een supermooie vijver te krijgen.

ik heb nu een biologisch filter wat meot ik nog meer hebben.

en wat aan planten ,welke niveaus moet ik allemaal hebben, heb ik een uv-lamp nodig?

ik wil egt alles weten ook zou ik graag ideeen leuk vinden dus foto's van jullie vijvers zijn altijd welkom

mvg sandro

ma, 26/03/2007 - 01:50
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste Sandro.

Het lijk mij het beste om eerst wat boeken te kopen, en ook eens op internet rond te snuffelen voordat je uberhoub met een vijver gaat beginnen.

Kennis opdoen is het belangrijkste om je voor een hoop ellende te besparen.

Hobby moet een hobby blijven, en het moet door onervarenheid geen duurkoop worden.

Dit is een tip die ik je graag mee geef.

Succes!

ma, 26/03/2007 - 11:24
Anoniem (anoniem geplaatst)

ik heb al een vijver maar k wil weten wat k ecth allemaal nodig heb

ma, 26/03/2007 - 15:15
Sjuul

Er kan niet gezegd worden wat je allemaal echt nodig hebt, dit moet blijken en uit wijzen wat de praktijk naar voren brengt.

Het kan ook zijn dat er geen biologischfilter, uvc lamp of andere zaken nodig zijn, en ieders vijver is niet hetzelfde ook niet die van je buurman.

Maar toch moet er een onderscheid gemaakt worden in de meest voorkomende problemen die wel voor iedereen hetzelfde kan doen gelden.

Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld? het groen worden van het vijverwater! dit heeft een oorzaak en wordt veroorzaakt door het ééncellige plantje zweefalg genaamd.
Dat is voor iedereen hetzelfde...
De veroorzaker kennen we nu...
Maar de oorzaak nog niet! de oorzaak kan zijn dat de waterwaarden niet kloppen, een te weinig Co2, te veel zon, wel of geen planten, wel of geen filter, enz, enz,
Precies... daar ligt de oorzaak en kan voor iedereen verschillend zijn, iemand die geen waterplanten heeft, of wel en daar zit de kneep om dat te ondervinden of te zoeken.
Dus krijg je een bundel van oorzaken voorgeschoteld, die bundel kan klein zijn...maar ook groot...
Goudviskweker bijvoorbeeld? heeft geen last van groen water omdat hij met waterplanten werkt en geen filter heeft, de vijver heeft ongeveer 6 uur per dag zon (ligging)
Ik heb ook geen last van groenwater en werk met een plantenfilter, en uvc lamp, en heeft de vijver de gehele dag zon (zuid/westen).
Moest ik nu de uvc niet hebben dan heb ik het water binnen no time groen...

groet,

Sjuul

ma, 26/03/2007 - 23:43
Tommeke

De vraag is welke vijver wil je gemengde vijver met planten en vissen of een koi vijver en hoe groot ?

di, 27/03/2007 - 09:29
Anoniem (anoniem geplaatst)

een vijver met planten en vissen wil k

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag