Nieuwe Vijver van ongeveer 10/12 kub

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 15/06/2006 - 14:37
Maurice

Nieuwe Vijver van ongeveer 10/12 kub

Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe vijver van 10/12 kub.
Ik wou graag wat meer informatie hebben.
Dus daarom zou ik graag tips en andere informatie met betrekking op een vijver van 10/12 kub.
Of Filtering en wat voor filtering.
Hoeveel vissen er in mogen.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Maurice

do, 15/06/2006 - 15:29
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zorg in ieder geval voor genoeg zuurstofplanten en een paar soorten. Volgens mij 5 bosjes per duizend liter, maar ik ben ook nog maar een leek.

En brede moerasborders, daar zijn wij een beetje verkeerd gegaan.

Wij willen in de toekomst graag nog een 2e vijver erbij en daar komt dan een moerasfilter bij in. Mooi om te zien en nuttig voor de filtering.

De filtering hebben anderen meer verstand van.

Succes en groetjes

Savannah

do, 15/06/2006 - 19:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

heb zelf een vijver van 7000 ltr en geen pomp, maar wel heel veel zuurstofplanten
meestal is hij glashelder en kun je op de bodem kijken

do, 15/06/2006 - 19:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

hoi allemaal.

mijn vijver gaat rechte randen krijgen en word ongeveer 1.2meter diep.
Er komen 10 schildpadden in en 2 eilanden met een grote kuip voor waterplanten en moerras planten.
Verder komen er 3 waterlelies in.
Ik nu ook een biotec 10 met een pomp van 7500 l/u.

nu weten jullie al weer iets meer van me vijver af.

Ik hoop dat ik nog meer tips krijg zodat ik er misschien rekening mee kan houden.

Alvast allemaal bedankt

Groetjes,
Maurice

vr, 16/06/2006 - 00:06
Anoniem (anoniem geplaatst)

Is het wel verstandig om er schildpadden in te doen? Daar heb ik mijn twijfels over. Sommige soorten kunnen heel groot worden en kunnen ze onze weersomstandigheden wel aan?