Nieuwe Vijver van ongeveer 10/12 kub

10 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 15/06/2006 - 14:37
Maurice

Nieuwe Vijver van ongeveer 10/12 kub

Hoi,

Ik ben bezig met een nieuwe vijver van 10/12 kub.
Ik wou graag wat meer informatie hebben.
Dus daarom zou ik graag tips en andere informatie met betrekking op een vijver van 10/12 kub.
Of Filtering en wat voor filtering.
Hoeveel vissen er in mogen.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Maurice

do, 15/06/2006 - 15:29
Anoniem (anoniem geplaatst)

Zorg in ieder geval voor genoeg zuurstofplanten en een paar soorten. Volgens mij 5 bosjes per duizend liter, maar ik ben ook nog maar een leek.

En brede moerasborders, daar zijn wij een beetje verkeerd gegaan.

Wij willen in de toekomst graag nog een 2e vijver erbij en daar komt dan een moerasfilter bij in. Mooi om te zien en nuttig voor de filtering.

De filtering hebben anderen meer verstand van.

Succes en groetjes

Savannah

do, 15/06/2006 - 19:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

heb zelf een vijver van 7000 ltr en geen pomp, maar wel heel veel zuurstofplanten
meestal is hij glashelder en kun je op de bodem kijken

do, 15/06/2006 - 19:20
Anoniem (anoniem geplaatst)

hoi allemaal.

mijn vijver gaat rechte randen krijgen en word ongeveer 1.2meter diep.
Er komen 10 schildpadden in en 2 eilanden met een grote kuip voor waterplanten en moerras planten.
Verder komen er 3 waterlelies in.
Ik nu ook een biotec 10 met een pomp van 7500 l/u.

nu weten jullie al weer iets meer van me vijver af.

Ik hoop dat ik nog meer tips krijg zodat ik er misschien rekening mee kan houden.

Alvast allemaal bedankt

Groetjes,
Maurice

vr, 16/06/2006 - 00:06
Anoniem (anoniem geplaatst)

Is het wel verstandig om er schildpadden in te doen? Daar heb ik mijn twijfels over. Sommige soorten kunnen heel groot worden en kunnen ze onze weersomstandigheden wel aan?

Het gaat wel om dieren, ik zou me daar eerst heel goed over laten voorlichten en inlezen. Volgens mij is hier ergens op het forum ook iets over te lezen en anders even googlen, even langs de bieb.

En Maurice je bent bij het 2e berichtje niet ingelogd, ik dacht eerst dat anoniem iemand anders was.

Ik hoop dat je tot een verstandige keuze komt en succes.

Groetjes
Savannah

vr, 16/06/2006 - 00:07
Anoniem (anoniem geplaatst)

Kijk even op turtle.be heb daar iets over gelezen , is af te raden van schildpadden in de winter in uw vijver te laten .

vr, 16/06/2006 - 00:59
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hallo Maurice

voor de filtering hebje een goed filter en een pomp die 7500 ltr per uur doet is ook voldoende.
Qua beplanting zo ik voor een beeje stuggere soorten nemen( heb zelf ook schildpadden in een vijver gehad)
zoals de Thalia en pontederiainfo-icon en mini sigaar is ook leuk en is beter in de hand te houden.
als je er vissen in gaat houden bij schildpadden ( zijn het roodwang of geelwang?) als het dit soort is eten ook vlees en kunne de vissen aanvallen of er hapen uitnemen.

Groeten Marco

vr, 16/06/2006 - 01:08
Anoniem (anoniem geplaatst)

geelwang is volgens mij een tropische soort en gedijt volgens mij hier niet goed met onze weersomstandigheden.

vr, 16/06/2006 - 01:15
Anoniem (anoniem geplaatst)

Hoi Allemaal.

Het schildpadden houden in een vijver is mogelijk.
Ik weet behoorlijk wat van schildpadden samen met mijn vriendin.
Me vriendin heeft er zelf al 2 van rond de 20 jaar van af kleins af aan.
Als je een vijver van 1.2meter diep hebt dan is het goed te doen om de schildpadden te laten overwinteren.

Ik wil graag heel wat goudvissen erin doen want als er dan een keer 1 sneuvelt is dat jammer maar dat is de natuur he.

Maar het is ook niet de bedoeling dat het voedsel is de visjes dus we proberen de schildpadden goed te voeren zodat ze van de vissen afblijven.

Weten jullie mij nog tips te geven?
Elke tip is welkom.

Groetjes Maurice.

vr, 16/06/2006 - 10:48
Anoniem (anoniem geplaatst)

Ja ik weet nog wel wat tips maar ook wat vragen, maar neem mij niet kwalijk betreft je vraag(en)

Je vraagt hoeveel vis, voor Koi is dit 12 stuks en voor goudvissen kun je tot 30 stuks gaan.

Dan vraag je de filtering of welke filtering, maar die vraag had je niet hoeven stellen, want je vermeld dat je een biotec 10 hebt met pomp. Dus heb je een biologisch filter.
Staat daar ook een bitron op en ja hoeveel watt.
Hoeveel schildpadden wil je gaan houden?

Wil ik nog wat vermelden op het sneuvelen, inderdaad het is altijd jammer als een vis komt te overlijden, maar dit is niet de natuur zoals jij zegt.
Als een vis doodgaat heeft dit dus een oorzaak welbekend een ziekte, wellicht volgen dan meerdere vissen, de oorzaak dient dan achterhaald te worden.
Een goudvis is een sterke vis en kan oud worden als die echt oud is en de tijd rijp is dan pas helpt de natuur en niet eerder.

Ik intrepeteer dit als achja als er een paar sterven wat maakt het uit, maar ik zie niets staan over de schildpad? Wat als er een paar schildpadden sterven is dat dan ook de natuur?

Maar je zegt dat je samen met je vriendin behoorlijk wat weet over schildpadden, dan zal ik het volgende zeggen. Een Schildpad is een omnivoor en zal geen vissen aanvallen om de honger te stillen enkel dode vis daar gaat een schildpad op af...
Een schildpad is geen roofdier.

Wat geef je schildpadden te eten straks?

Er is een ziekte uitgebroken onder de vissen wat ga je dan doen?
Aktie ondernemen of de natuur zijn gang laten gaan....

Onderwerp gesloten