Snoekkruid

5 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 15/09/2006 - 14:14
Sunnie

Snoekkruid

Ik heb het vorig jaar geriskeerd om snoekkruid aan te planten in het nieuw vijvermoeras, dat bestaat uit lavagruis. De plant heeft de winter overleefd en groeit zeer goed. De helft van het snoekkruid groeit echter niet mooi recht omhoog, maar ligt nogal schuin of plat over en onder het wateroppervlak, wat het geheel bovendien een slordige indruk geeft.
Weet iemand of je iets kunt ondernemen zodat het snoekkruid mooi recht omhoog groeit?

met dank!

Snoekkruid
vr, 15/09/2006 - 16:12
Anoniem (anoniem geplaatst)

dit hadden wij dus ook met het snoekkruid dat het niet mooie recht groeide . maar het staat wel natuurlijker als het zijn eigen gang kan groeien , of hje er iets tegen kunt doen ?

vr, 15/09/2006 - 19:10
Anoniem (anoniem geplaatst)

Tja het is uiteraard onnatuurlijker als je het recht op wil zetten, maar het gaat wel.

Je bind de plant gewoon in met touw tot het gewenste resultaat.
Mocht hij dan nog niet recht op willen blijven staan, plant je een Bamboe stok in het midden van de bak waarin de plant hopelijk in staat.
Dan moet het zeker lukken.

Of het mooi is....?

Succes!

za, 16/09/2006 - 17:38
Sunnie

Dank voor de reacties.

Ik dacht er aan om de planten eventueel te scheuren in twee of meerdere stukken. Zou dit helpen? Ik las ergens dat je snoekkruid mag scheuren in het late voorjaar. Dit vind ik vreemd dat je een plant in stukken mag scheuren in volle groei. Zou het niet logischer zijn in het najaar?

Kan het scheef groeien eventueel te maken hebben met de plantdiepte? In de natuur groeit snoekkruid mooi rechtop, tenminste volgens de verschillende foto's die ik reeds gezien heb.

Of moet ik gewoon geduld oefenen tot de plant voldoende diep geworteld is...?

De plant is in elk geval bijzonder mooi.

ma, 09/10/2006 - 16:19
landrover

Sorry hoor, maar ik vind het een prachtige bos! Zo groeit snoekkruid nu eenmaal. Ik heb het op ongeveer 40 cm diepte staan en dan groeit het iets meer rechtop omdat het dan minder last heeft van zijn eigen gewicht.

Onderwerp gesloten