UVC lamp

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 01/11/2006 - 23:24
zesser

UVC lamp

Moet ik de lamp aanlaten staan in de winter zo nee moet de lamp dan uit de houder worden verwijderd ?

do, 02/11/2006 - 00:07
PvdM

Hallo Zesser,

Mijn ervaringen in de vijverwereld zijn (nog) niet zo uitgebreid als anderen maar ik denk dat de UV lamp wel uit kan van de winter. Ik doe hem uit in elk geval. (Spaart de stroomrekening ook!)

In de winter is het water koud en schijnt de zon minder en minder intens dus is een explosieve groei van zweefalgen groei niet te verwachten.

Of je de lamp moet verwijderen?

Ik denk het niet. De lamp kan volgens mij niet bevriezen of zo dus lekker laten zitten tenzij je bang bent dat ie wordt gejat of zo.
Misschien dat de gebruiksaanwijzing van de lamp (set) uitkomst brengt of informeer bij de leverancier.

Groet,
Peter

do, 02/11/2006 - 01:22
Anoniem (anoniem geplaatst)

Beste Zesser.

Ja hoor! je mag je lamp nu gewoon uitzetten.

In de wintermaanden is er geen algengroei in je vijver te bespeuren, dus heeft het aan laten van zo'n lamp verder geen zin.

Verder hoef de lamp NIET uit de houder gehaald te worden.
Gewoon laten zitten, dat is het beste.
Hij heeft daarin niets te lijden.

Succes!

zo, 10/12/2006 - 23:31
Anoniem (anoniem geplaatst)

hoi:
als het niet te veel moeite is zou ik het wel doen want het is maar een heel dun glaasje en ook in de winter komt er water druppels in en dan gaat i kapot. heb er zelf 2 lampen en iedere winter gaan ze naar binnen. veel succes met je vijver.

zo, 25/02/2007 - 22:59
Anoniem (anoniem geplaatst)

Gaan jullie lampen langer dan een jaar mee? Normaliter is de werking van oudere lampen minder dan een verse nieuwe lamp, wij vervangen daarom de lampen na een jaar.

Dus als je nog interesse hebt in grote partijen lampen dan hoor ik het wel, LOL ;)

Groeten Tricky

vr, 27/04/2007 - 19:40
Anoniem (anoniem geplaatst)

Is een UV lamp uberhaupt wel nuttig? Is er ooit aangetoond dat er substantieel alg door wordt verwijderd?

zo, 29/04/2007 - 02:52
Anoniem (anoniem geplaatst)

ja zeker wel
en zeker in de zomer als je vijver veel in de zon ligt dan kweek je veel algen en dan is je uv-lamp wel nodig.
of veel planten en in de winter heb je je uv-lamp niet nodig.
veel plezier

Onderwerp gesloten