vissen

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 do, 24/07/2003 - 13:07
Anoniem (anoniem geplaatst)

vissen

weet iemand mij te vertellen waneer een vis eitjes aflegt?

met dank

do, 24/07/2003 - 16:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

vanaf mei gebeurt dat regelmatig . ik heb nog steeds"speldenknopjes" in de vijver

ma, 28/07/2003 - 22:00
Anoniem (anoniem geplaatst)

Je kan het zien als je vissen veel tegen de planten aan zwemmen, zodat de bladeren bewegen.
Pieter

do, 09/10/2003 - 11:58
Anoniem (anoniem geplaatst)

Pieter,

wat als je geen planten in de vijver hebt? (ik heb nl. koi's)

groeten,

simone

do, 16/10/2003 - 01:35
Anoniem (anoniem geplaatst)

Het is helaas niet te voorspellen wanneer vissen eieren gaan afzetten. Maaar er zijn wel degelijk momenten waarop de kans groter wordt als vissen gaan afzetten.
De periode loopt van mei tot september/oktober dat paaien en afzetten voorkomt. vaak zie je in de aanloop van het afzetten (weken van tevoren) dat de vrouwtjes dikker worden en dus vol zitten met kuit. In principe zijn ze dan klaar om af te zetten. Ze wachten alleen op het juiste moment...
En dat juiste moment kan je voelen aankomen en zelfs manipuleren. Na een aantal warme dagen met veel zon kan het ervan komen, de vissen worden al wat onrustiger en spartelen veel. Als je plante hebt zullen ze inderdaad veel tussen die planten gaan zitten.
Manipuleren kan op de volgende manier: water verversen! Vissen krijgen namelijk een prikkel (de regentijd is aangebroken!) en beginnen vaak met afzetten. Als u geen beplanting heeft het volgende. Er zijn speciale afzetborstels in de handel (spawning brushes) die u in de vijver kunt hangen --> voor de koi is dit het enige bruikbare medium om eieren op af te zetten. En ze zullen deze ook gebruiken (onvoorstelbaar gemakkelijk gaat dat, weet ik uit eigen ervaring). Het enige wat u dan moet doen is de borstels uit de vijver halen, uiteraard ná het afzetten, en in een apart bassin, aquarium of vijver doen. Na een week komen de eerste jonge koi al uit hun eitjes.
Nog vragen....?

vissen
do, 12/02/2004 - 11:56
Anoniem (anoniem geplaatst)

nog een vraag, na hoeveel jaar kan een koi eitjes leggen?

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag