Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp wat voor een klokje is dit?

Gepubliceerd: 07 jun 2023

28 keer bekeken
Er zijn wat klokjes komen aanwaaien in mijn tuin. Ze zijn super mooi, dus ik wil ze proberen te houden. Het verspreidt zich als een malle onder de grond, dus dat lijkt niet zo moeilijk.
Lees verder...
Forumonderwerp vragen over verschillende bloemen en planten in mijn tuin

Gepubliceerd: 25 mei 2018

83 keer bekeken
Ik heb sinds een jaar voor het eerst een eigen tuin, deze is netjes achter gelaten door de vorige bewonders, maar toch zit ik met een hoop vragen.
Lees verder...
Forumonderwerp soort blauw druifje

Gepubliceerd: 27 mrt 2016

2 keer bekeken
Ik ben op zoek naar de naam of namen van een soort (waarschijnlijk) blauw druifje waarvan het blad niet in het najaar opkomt maar pas in het voorjaar. Ik heb op het moment in de achtertuin bloeiende blauwe druifjes staan.
Lees verder...
Forumonderwerp stinsenplanten, bolgewassen

Gepubliceerd: 15 feb 2015

10 keer bekeken
In onze tuin (Enschede, zandgrond) is het nu een lust voor het oog voor wat betreft bloeiende sneeuwklokjes (-Gewoon sneeuwklokje - Galanthus nivalis -denk ik) (zie foto, slechts één plekje, zo is het haast overal)
Lees verder...
Forumonderwerp rare blauwe druif

Gepubliceerd: 07 apr 2014

6 keer bekeken
weet iemand wat er met deze blauwe druif aan de hand is?is het een ziekte? het is bij meerdere blauwe druifjes in mijn tuin. Met vriendelijke groet,Zita
Lees verder...
Forumonderwerp tulpen ziek?

Gepubliceerd: 16 apr 2013

74 keer bekeken
Dit zag ik vandaag bij het wieden... Weet iemand wat hier aan de hand is. Hopelijk heeft dit niets te
Lees verder...
Forumonderwerp tweede kans voor hyacintenbollen

Gepubliceerd: 28 jan 2011

13 keer bekeken
Beste mensen, hier een typische midwintervraag. In afwachting van de lente koopt mijn vrouw elk najaar in een bloemenzaak een paar hyacintenbollen en blauwe druifjes. Ze staan op tafel in een schaal met wat gewone potgrond.
Lees verder...
Forumonderwerp blauw druifje

Gepubliceerd: 21 sep 2010

1 keer bekeken
Ik had dit voorjaar blauwe druifjes in een pot,nadat ze uitgebloeid waren heb ik ze in de tuin geplant,nu,in september dus,loopt er al blad uit,wat moet ik daarmee doen?Dat hoort toch pas in het voorjaar te gebeuren?
Lees verder...
Forumonderwerp blauw druifje

Gepubliceerd: 16 feb 2010

206 keer bekeken
Goedendag,
Lees verder...
Forumonderwerp welk soort sneeuwklokje

Gepubliceerd: 02 feb 2010

128 keer bekeken
Deze schone klok staat al een aantal weken in de tuin te pronken :) (dit is een van de weinigen die ik als bolletje gekocht heb die het goed 'doen')
Lees verder...
Forumonderwerp bollen crocus, muscari en tulp

Gepubliceerd: 16 okt 2009

5 keer bekeken
Hallo, Ik heb een paar honderden bollen gekocht van Crocus (Wit en Blauw) , Muscari (Blauw) en Tulp (Wit en Mix) die ik in een border van een 10m2 wil planten om in het voorjaar wat kleur in de tuin te hebben. Twee opties :
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ontwerp

Gepubliceerd: 07 aug 2009

144 keer bekeken
Hallo, We hebben een tuin in de vorm van een rechthoekige driehoek. De tuin is op dit moment kaal, gereed om ingericht en bestraat te worden.
Lees verder...
Forumonderwerp welke tulp?

Gepubliceerd: 12 jul 2007

0 keer bekeken
Welke tulpen zijn deze?
Lees verder...
Forumonderwerp welke planten

Gepubliceerd: 24 mei 2006

3 keer bekeken
wij hebben een nieuwe border waar ik heel graag planten in wil zetten die winterhard zijn en als het kan ook in de winter groen zijn.de hele winter tegen een zandbak aankijken zien we niet zo zitten!
Lees verder...
Forumonderwerp druiven

Gepubliceerd: 13 aug 2005

1 keer bekeken
Beste Tuinliefhebber,
Lees verder...
Forumonderwerp druivelaar

Gepubliceerd: 21 mei 2004

1 keer bekeken
ik heb nu een nieuwe druivelaar Boskoop Glorie aangeplant.mijn vraag: alle mogelijke informatie opdat mijn plant een goede start krijgt, d.w.z. startsnoei, wat moet weg, wat moet blijven en verder onderhoud
Lees verder...