Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
open exoten weekend Gepubliceerd: 27 apr 2013 4 keer bekeken |
Op 24 en 25 augustus wordt het open exoten weekend georganiseerd. Lees verder... |
Forumonderwerp |
even voorstellen Gepubliceerd: 03 feb 2013 4 keer bekeken |
hallo ik ben nico ik kom uit vlaanderen (de grens met oost en west)mijn pasies zijn tropische planten , ik was verast dat ik dit mooie forum nog niet had gevonden Lees verder... |
Forumonderwerp |
dicksonia antarctica Gepubliceerd: 22 sep 2012 5 keer bekeken |
Hallo,
Sinds enkele maanden heb ik een Australische varen (ongeveer 20cm stam, in pot) en een Japanse esdoorn (seiryu, ook in een pot, 40cm. Lees verder... |
Forumonderwerp |
koude winter slechte zomer pfff.. Gepubliceerd: 14 jul 2012 10 keer bekeken |
Koudste zomer in 25 jaar in de maak
AMSTERDAM - De gemiddelde temperatuur deze zomer koerst af op een dieptepunt. Met 15,7 graden is de maximumtemperatuur halverwege de zomermaanden het laagst in 25 jaar. Lees verder... |
Forumonderwerp |
palmen afgezaagd, slecht resultaat... Gepubliceerd: 27 jun 2012 7 keer bekeken |
Ik heb een reprozaag van een collega, maar het resultaat is slecht, wat zal ik doen afwachten of er nu varens in de stammen zetten, is mooier en leuker, want er zal denk ik niets meer gebeuren? Lees verder... |
Forumonderwerp |
tuin middag 08-06-2012 Gepubliceerd: 08 jun 2012 3 keer bekeken |
Gesnoeide camelia loopt weer uit... Lees verder... |
Forumonderwerp |
mijn bezoek aan palma verde, zeeland (nb) Gepubliceerd: 25 mei 2012 349 keer bekeken |
Ik had beloofd om foto's te publiciceren van mijn bezoek aan kwekerij Palma Verde in Zeeland, Noord Brabant. Was vorige week in de buurt omdat we een weekend in Center Parcs Heijderbos verbleven. Lees verder... |
Forumonderwerp |
fatsia Gepubliceerd: 27 apr 2012 4 keer bekeken |
Enige tijd geleden werden hier veel zwaar aangevroren Fatsia's getoond. Lees verder... |
Forumonderwerp |
merel plukt stam kaal Gepubliceerd: 24 apr 2012 8 keer bekeken |
Ik zie dat een merel de behaarde stam van mijn trachycarpus kaal plukt, en dan helemaal onderaan waar de palm de grond uitkomt, en liggen de wortels er een beetje bloot. Lees verder... |
Forumonderwerp |
wat is er aan de hand met mijn boomvaren? Gepubliceerd: 11 apr 2012 77 keer bekeken |
Mijn boomvaren heeft overwinterd in een verwarmde kas bij ca. 6 graden celcius, bij het buitenzetten(ca 3 weken geleden) had hij mooi groene bladeren, als de kans op nachtvorst is zet ik hem binnen. Lees verder... |
Forumonderwerp |
vijver opruimen? Gepubliceerd: 20 feb 2012 50 keer bekeken |
Naar aanleiding van mijn andere topic over dode kikkers vraag ik me het volgende af: Lees verder... |
Forumonderwerp |
behandeling trachycarpus met magnicur, ervaringen? Gepubliceerd: 18 feb 2012 1 keer bekeken |
Een van mijn Trachycarpus Forunei had vorige winter al het blad al verloren.Alleen een zielig speertje bleef over, maar ook die kon ik er -voor de Lees verder... |
Forumonderwerp |
dicksonia antartica Gepubliceerd: 26 jan 2012 4 keer bekeken |
Beste,
Ik zou graag een Dicksonia Antartica planten, maar ik heb begrepen dat zo'n plant meest in schaduw of halfschaduw moet staan Lees verder... |
Forumonderwerp |
hartverwarmende exoten! Gepubliceerd: 18 jan 2012 0 keer bekeken |
Voor de jaarwisseling ben ik naar Thailand, Bali en Java geweest. Hierbij een foto-reportage van diverse exoten.... daar krijg je het toch lekker warm van tijdens deze koude dagen. (foto's onder, lokatie Java - nabij Yogya) Lees verder... |
Forumonderwerp |
yucca rostrata bladeren kwijt Gepubliceerd: 20 aug 2011 49 keer bekeken |
Iemand een idee of dit nog goed komt één van mijn yuccas heeft zijn bladeren laten uitdrogen en vallen .Bescherm ze tegen teveel aan regen dmv een tentje boven te spannen bij zwaar onweer of regenval.De andere twee zijn perfect in groei daarom vin Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke boomvaren? Gepubliceerd: 05 jun 2011 1 keer bekeken |
En de laatste, nu wat duidelijker...
Kunnen er geen meerdere foto's in 1 bericht?
Groetjes Mariette. Lees verder... |
Forumonderwerp |
welke boomvaren? Gepubliceerd: 05 jun 2011 20 keer bekeken |
Hallo,
Ik heb een boomvaren gekregen maar weet niet welke soort het is. Lees verder... |
Forumonderwerp |
van wagnerianus-stam tot boomvaren Gepubliceerd: 04 jun 2011 5 keer bekeken |
Ik heb veel werk gehad om de stam van m'n wagnerianus uit te boren/frezen om daar een plant in te kunnen zetten.Ik heb er een soort kom van gemaakt die dieper is dan de varen-wortels zelf al waren, dus hij kan nog ff. doorgaan hierin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
washingtonia robusta in de problemen Gepubliceerd: 09 mei 2011 658 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
Forumonderwerp |
onbekende cactus (met vrucht) Gepubliceerd: 25 apr 2011 3 keer bekeken |
Hallo iedereen,
Ik heb een foto gemaakt van de enige cactus die ik tegenkwam in cambodja (nabij Siem Reap). Ik ken veel van cactussen maar deze ken ik niet. De vrucht lijkt op ananas maar dat kan het niet zijn... Lees verder... |
Forumonderwerp |
dicksonia antarctica Gepubliceerd: 30 mrt 2011 69 keer bekeken |
Welke voeding kan ik het beste geven aan de Dicksonia Antarctica en wanneer?
groeten, Paul Lees verder... |
Forumonderwerp |
dicksonia antartica ( tasmaanse boomvaren ) Gepubliceerd: 25 mrt 2011 14 keer bekeken |
Iemand ervaring met de Dicksonia antartica ( Tasmaanse boomvaren )?Heb deze vorig weekend aangekocht +- 50 cm Staat nog in de living . Ben van plan om deze in de tuin te zetten tijdens de zomermaanden !Kan deze goed tegen de zon ? Lees verder... |
Forumonderwerp |
temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus Gepubliceerd: 30 nov 2010 42 keer bekeken |
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten.
maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg Lees verder... |
Forumonderwerp |
cyathea dealbata Gepubliceerd: 18 nov 2010 3 keer bekeken |
ik wil jullie toch ook even mijn oogappeltje laten ziendeze foto is vandaag genomen Lees verder... |
Forumonderwerp |
boomvaren met phalaenopsis op stam - ervaringen?? Gepubliceerd: 14 okt 2010 13 keer bekeken |
Ik heb een boomvaren ( dicksonia squarossa ) die half september binnen komt om te overwinteren in de veranda en half mei terug naar buiten gaat op een beschermde plaats.Nu had ik ook een kleine Lees verder... |