Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp boom advies

Gepubliceerd: 02 mrt 2017

100 keer bekeken
Hoi, Ik heb en plek achterin de tuin waa voorheen een grote conifeer stond en waar ik nu een boom wil planten.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom/struik is dit?

Gepubliceerd: 28 okt 2015

5 keer bekeken
Kan iemand mij vertellen wat voor soort boom/struik dit is? En of ik deze al kan snoeien en hoe hij de snoeien is Hopelijk zijn de foto duidelijk, ik kan geen twee foto toevoegen
Lees verder...
Forumonderwerp boom/struik in achtertuin

Gepubliceerd: 15 mrt 2015

1 keer bekeken
Weet iemand wat voor struik/boom dit is?
Lees verder...
Forumonderwerp weet iemand wat dit voor boom/struik is ?

Gepubliceerd: 07 okt 2014

3 keer bekeken
Hallo, ik ben pas verhuisd en in onze tuin staat een struik/boompje waarvan ik niet weet wat het is.er zitten nu (begin oktober) hele kleine witte bloemetjes in.
Lees verder...
Forumonderwerp wat is dit voor een boom/struik??

Gepubliceerd: 02 jul 2014

1 keer bekeken
Hallo Allemaal.Ik heb net dit forum ontdekt, ik denk dat ik hier als beginnende tuinliefhebber veel aan zal hebben!Daarom hier mijn eerste vraag.Deze boom/struik heb ik ergens gezien en vind het wat model betreft erg leuk.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom/struik is dit?

Gepubliceerd: 17 apr 2014

0 keer bekeken
Ik kreeg van een kennis een takje met daaraan een soort noten? Wat is dit voor een soort struik/boom? Weet iemand het? Het zijn vrij harde schillen, die opengebarsten zijn. Binnenin zaten nog gedroogde zaden (helaas verloren...).
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom of struik is dit?

Gepubliceerd: 09 apr 2014

2 keer bekeken
Ik heb geprobeerd deze boom/struik te determineren, maar dat lukte niet zo goed online. We wonen hier nu 2 jaar en hebben geen idee wat voor soort het is.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom?

Gepubliceerd: 14 mrt 2014

11 keer bekeken
Bij een kennis van mij staat een prachtige ceder. Maar hij is veel te groot geworden, waardoor buren er constant over klagen. Hij valt namelijk ook uit. Geheel tegen mijn principes in moet deze boom gekapt worden.
Lees verder...
Forumonderwerp identificatie boom/struik en verzorging

Gepubliceerd: 17 mei 2013

4 keer bekeken
Beste forumleden, Weten jullie wat voor boompje en struik dit zijn? Het struikje is volgens mij een amandelbloesem, kan dat kloppen? Hij krijgt rozerode bloemetjes.
Lees verder...
Forumonderwerp maximale afmetingen cercis

Gepubliceerd: 25 aug 2012

49 keer bekeken
Ik ben bezig om een deel van mijn tuin opnieuw in te richten.Nu wil ik een paar nieuwe bomen gaan aanplanten.Dat zal zeker zijn:
Lees verder...
Forumonderwerp australische planten .wie kweekt ze nog meer ?.

Gepubliceerd: 15 jul 2012

74 keer bekeken
Hoi allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp welke struik/boompje is dit?

Gepubliceerd: 11 jun 2012

37 keer bekeken
goedemiddag sinds kort heb ik een tuintje waarin al twee boompjes stonden.iemand enig idee wat de naam is dit voor het onderhoud va de boom/struik.groetkoos
Lees verder...
Forumonderwerp naam (on)kruid

Gepubliceerd: 23 apr 2012

7 keer bekeken
tijdens mijn wandelingen met camera kom ik momenteel veel (on)kruid tegen waarvan ik de naam niet weet. wie kent de naam van deze? vr grtCaJo
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit en wanneer snoeien?

Gepubliceerd: 14 jun 2011

2 keer bekeken
Ik heb hier een boom/struik in mijn tuin, maar geen idee wat voor soort en of deze goed terug te snoeien is. De boom is nu ongeveer 4 meter hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom is dit?

Gepubliceerd: 18 mei 2011

1 keer bekeken
Welke boom is dit? Heb hem gevonden in een tuin in Woerden. Kan hij eventueel ook op Texel geplant worden?
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor boom/struik is dit?

Gepubliceerd: 03 mei 2011

1 keer bekeken
Vorig jaar verhuisd, in de nieuwe tuin groeit tegen een schutting aan een dunne stam, er groeien meterslange woekerende takken aan met een zacht harig aanvoelend blad wat overal slingerend omheen groeit.
Lees verder...
Forumonderwerp rupsen

Gepubliceerd: 02 jun 2010

11 keer bekeken
In de tuin van een kennis staat een boom die echt vergeven is van de rupsen, zie foto's. Ik vroeg me af wat voor rupsen dit zijn? Ik heb op internet gezocht maar dit is toch niet de processierups?
Lees verder...
Forumonderwerp welke boom/struik is dit..?

Gepubliceerd: 22 mei 2010

3 keer bekeken
Heeft iemand een idee wat voor boom/struik dit is? Zou deze graag gaan snoeien, maar weet niet of het verstandig is hier zomaar de snoeischaar in te zetten. Alvast dank!
Lees verder...
Forumonderwerp hulp nodig met steeneiken.

Gepubliceerd: 09 mei 2010

4,275 keer bekeken
Hallo,We hebben van familie 3 steeneiken gekregen van ongeveer tussen de 3 en 4 meter en een stam van 15 cm.We hebben deze geplant in een plantgat 3x de grote van de kluit en ze ook veel water gegeven 2 tot 3 maal daags.
Lees verder...
Forumonderwerp magnolia of cornus controversa (reuzenkornoelje)

Gepubliceerd: 23 mrt 2010

56 keer bekeken
Ik ben al (te) lang op zoek naar een solitair voor in m'n tuintje en wil deze week een keuze maken. De afmeting van de tuin is 6x9m, ligging N-O, zonnige plek, kleigrond. De boom komt in het midden van de tuin te staan.
Lees verder...
Forumonderwerp helling beplanting

Gepubliceerd: 01 mrt 2010

2,599 keer bekeken
Ons nieuwe huis ligt in een dal. De tuin heeft daardoor aan twee kanten een tamelijk schuine helling. De vorige bewoners hebben het laten verwilderen maar ik ben zelf geen brandnetel fan.
Lees verder...
Forumonderwerp welke plant is dit?

Gepubliceerd: 16 okt 2007

0 keer bekeken
Ik heb deze op mn balkon staan maar weet niet wat het is, wie wel?
Lees verder...
Forumonderwerp noorse esdoorn-acer platanoides crimson king

Gepubliceerd: 05 sep 2007

248 keer bekeken
Hallo, Ik heb voor in mijn tuin een Noorse Esdoorn besteld. Nou staat in mijn tuinboekje dat die 5 meter wordt maar op internet lees ik al grotere hoogtes.Hoe groot kan die worden?
Lees verder...
Forumonderwerp cornus kousa

Gepubliceerd: 19 aug 2007

192 keer bekeken
Sinds 2 jaar hebben we een cornus kousa in de tuin staan.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe tuin, veel onbekende planten

Gepubliceerd: 16 apr 2007

12 keer bekeken
Sinds vorig jaar wonen wij in ons huis, en heb ik de tuin onderhouden. Nu doe ik veel op goed geluk omdat ik van veel planten de naam niet weet.
Lees verder...
Stel een tuinvraag