Zoeken
| Type | Titel | Inhoud |
|---|---|---|
| Forumonderwerp |
welk dier doet dit? Gepubliceerd: 21 mei 2025 55 keer bekeken |
Omdat ik niet meteen een forumonderwerp zie hiermee stel ik mijn vraag maar even hier als dat goed is.Ik heb achteraan in mijn tuintje een stukje verharding met betontegels met een druivelaar en frambozen tegen een muur. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
gaten in grasveld Gepubliceerd: 30 nov 2020 126 keer bekeken |
In de periode van oktober tot eind november 2020 verschenen er in ons grasveld meerdere gaten (zie ook foto's). Ze zijn ongeveer 1-2 m van elkaar verwijderd, 4-8 cm diep, 5-10 cm doorsnee en hebben geen gang eronder. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
dennentakjes onder dennenbomen Gepubliceerd: 03 jan 2020 22 keer bekeken |
Zeer geregeld zien we in het dennenbos onder bomen kleine dennentakjes liggen, ongeveer 10 - 15 cm lang. Ze lijken afgebeten, ook lijkt aan één kant de aanhechting van dennenappels te zitten. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier zit er in mijn eonymus? Gepubliceerd: 15 okt 2018 61 keer bekeken |
Ik zie niets zitten in de plant. Wel wat kleine zwarte uitwerpselen op het blad. Iemand een idee welk beest dit blad opeet en zo rijkelijk aanvreet? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier is dat Gepubliceerd: 17 feb 2016 16 keer bekeken |
zou er mij iemand kunnen zeggen welk dier dit is ,het zit nu overal in mijn veranda zelfs tot in de plastiek emmers. de veranda staat in de zomer dagelijks open. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier is dit? Gepubliceerd: 13 sep 2015 11 keer bekeken |
Iemand enig idee? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke insecten hebben hierin gewoond Gepubliceerd: 17 aug 2015 13 keer bekeken |
In een oud huis in Baarn hebben we een aantal nesten gevonden van insecten. Van een aantal nesten weet ik zeker dat het om wespennesten gaat, maar van een andere twijfel ik en van één weet ik de herkomst helemaal niet. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
tuinplant met paarse bloemen, wat is de naam Gepubliceerd: 23 jul 2015 23 keer bekeken |
In één van de bloemperkjes staat een plant met paars/witte bloemen. De bloemen lijken enigszins belvormig. De plant bloeit nu voor de tweede maal. Kan ook behoorlijk groot worden. Op één of andere wijze is de naam zoekgeraakt. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
adder?? Gepubliceerd: 10 jul 2015 24 keer bekeken |
Beste forumleden, Is dit een adder? Helaas kon ik de ogen niet zien. Behoorlijk groot exemplaar. Geen ring bij de kop. Dus geen ringslang... Groetjes, Mia Lees verder... |
| Forumonderwerp |
lavendel gaat kapot Gepubliceerd: 20 jun 2015 1,821 keer bekeken |
Hallo, Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende sporen in de waterleidingduinen Gepubliceerd: 25 mei 2015 5 keer bekeken |
Van welk dier is dit spoor? Ik denk aan een vos, maar klopt dit ook? Gevonden 25-5-2015 in de Waterleidingduinen langs het hek. Twee foto's. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk(e) dier(en) doen dit? Gepubliceerd: 28 okt 2014 7 keer bekeken |
Onder het kikkerhotel in onze tuin geen kikkers, maar eikels met een keurig gaatje er in.
Heb wat gegoogeld en kom uit bij muizen die bezig zijn een wintervoorraadje aan te leggen.
Muizen bij je huis? Niet best. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
slakken onthoofd Gepubliceerd: 31 aug 2014 120 keer bekeken |
Heel sneu, vond ik vanmorgen slakken zonder hoofd.. En niet 1 of 2, wel tientallen.. welk dier doet dit ?Ik had wel wat padden aan de wandel gezien gisterenavond, maar ik weet eigenlijk niet of die slakken iets aan doen ? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
uitwerpselen? Gepubliceerd: 28 jul 2014 649 keer bekeken |
Van welk dier is dit?We vinden het 2 x per week op bepaalde plaatsen in onze tuin. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
onbekende houtboorder in stam? Gepubliceerd: 22 jun 2014 69 keer bekeken |
In de stam van Gleditsia 'Ruby Lace' ontdekte ik een gaatje waaruit houtpulp komt; het Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier is dit Gepubliceerd: 08 jun 2014 4 keer bekeken |
Welk diertje is dit, mijn tuin zit er vol mee. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welke plant is dit Gepubliceerd: 02 jun 2014 46 keer bekeken |
Het lijkt op een wiet plant, maar dat is het niet. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier is dit ??? Gepubliceerd: 08 mei 2014 1 keer bekeken |
vanmorgen lag er bij ons een dier, waarvan ik niet weet wat het is.iemand enig idee ?ik vond hem eigenlijk heel eng !alvast bedankt voor reactiesgroetjescarla Lees verder... |
| Forumonderwerp |
voeren Gepubliceerd: 26 dec 2013 19 keer bekeken |
Hallo,
Sinds kort is mijn vijver klaar. Zitten sarassa, windes,shubukin en goudvissen en 2 zeelten in.Mijn vijver is ongeveer 7-8 kuub.Met pomp en filter met uv. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier is dit Gepubliceerd: 27 mei 2013 8 keer bekeken |
Dit vreemde dier kwam ik op vakantie in USA aan het strand tegen, heeft iemand een idee welk zeedier dit is? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
van welk dier is dit ei? Gepubliceerd: 27 apr 2013 20 keer bekeken |
Onlangs bij het wieden in de tuin op een groot ei gebotst, het zat onder de grond. Bij mijn weten geen groot gevogelte en dergelijke in de buurt?Iemand een idee want het is toch wel mysterieus. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
meesjes Gepubliceerd: 28 feb 2013 105 keer bekeken |
Waarom ''moeten'' meesjes aan zwiepende vetbolletjes hangen te eten? Lees verder... |
| Forumonderwerp |
welk dier is dit Gepubliceerd: 17 jan 2013 20 keer bekeken |
Nu met de sneeuw kunnen we goed zien dat er een dier rond ons huis loopt. We zijn benieuwd welk dier dit zou kunnen zijn.
Pootgrootte is (l) 6 x (b) 4 cm.Pas afstand tussen de poten is 25 cm. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
drijfhout Gepubliceerd: 01 dec 2012 65 keer bekeken |
Op 2-9-2012 stukje drijfhout van het strand meegenomen, en er wordt al dankbaar gebruik van gemaakt.
Deze topic is aardig afgezakt, maar ik vind het zelf leuk om het verloop van de Treurberk ed. bij te houden. Lees verder... |
| Forumonderwerp |
beestjes en plagen. Gepubliceerd: 28 okt 2012 28 keer bekeken |
Een duidelijke site met foto's over beestjes in onze planten.En de bestrijdingsmiddellen er voor. Lees verder... |
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »