Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp filter en pomp aanschaffen

Gepubliceerd: 23 jun 2019

106 keer bekeken
Hallo, Ik heb olangs een vijver 'aangelegd'. Een voorgevormde ubbink van 500 liter.
Lees verder...
Forumonderwerp advies opstart vijver

Gepubliceerd: 20 jun 2019

104 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp hey hallo: robbert hier....

Gepubliceerd: 24 apr 2018

15 keer bekeken
Hallo allemaal, Robbert dus en ik ben totaal geen groene vingers. Tja, een viooltje en een narces onderscheiden gaat menet nog af -lol-
Lees verder...
Forumonderwerp pomp en filter hoe installeren

Gepubliceerd: 16 jul 2015

30 keer bekeken
Hallo, Ik heb vandaag een vijver gekocht, maar ik weet niet hoe ik de pomp en filter moet maken. Ik zal hem voor mijn ouders installeren en ik hoop dat één van jullie me kunnen helpen.
Lees verder...
Forumonderwerp slijk in de vijver

Gepubliceerd: 22 apr 2015

265 keer bekeken
Hallo mijn naam is Carlo , en ik heb een vijver in mijn tuin die er sinds 2004 ligt. Nu heb ik al sinds vorig jaar een flinke laag slijk onderin de vijver liggen die waardoor telkens mijn pomp verstopt raakt.
Lees verder...
Forumonderwerp filteren

Gepubliceerd: 24 okt 2014

11 keer bekeken
Bezig met een visvijver aan te leggen met daarin ook moerasgedeeltes waar dus planten zullen groeien.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver schoonmaken

Gepubliceerd: 22 aug 2014

18 keer bekeken
De vijver met vissen moet worden schoongemaakt. Het diepe gedeelte is dichtgeslibt met bezinksel en de pomp voor de beekloop is verstopt. Het water is helder en verkeert in een dynamisch biologisch evenwicht.
Lees verder...
Forumonderwerp welke filter kiezen?

Gepubliceerd: 17 jun 2013

3 keer bekeken
Hallo vijvervriendjes,
Lees verder...
Forumonderwerp wintervoorbereiding verwarming onder bescherming

Gepubliceerd: 04 okt 2012

11 keer bekeken
Vorige jaren heb ik onder vele winterbescherming een infraroodlamp geplaatst. Dat had een nadeel dat een gedeelte wel warm kreeg maar dan ook een gedeelte niet.
Lees verder...
Forumonderwerp pomp te krachtig?

Gepubliceerd: 04 mei 2012

25 keer bekeken
Ik kan een hele goede pomp overnemen van iemand die 6000 liter per uur kan pompen. Nu is mijn vijver maar 3000 liter. Ik weet dat het water eigenlijk eens in de 2 / 3 uur gezuiverd dient te worden dus is de pomp dan TE
Lees verder...
Forumonderwerp uv lamp

Gepubliceerd: 17 apr 2012

3 keer bekeken
goede morgen
Lees verder...
Forumonderwerp wel of geen vijverpomp

Gepubliceerd: 24 apr 2011

9 keer bekeken
Hallo, ik ben nieuw op het forum. Na info gezocht te hebben ben ik op dit forum terecht gekomen.
Lees verder...
Forumonderwerp welk drukfilter

Gepubliceerd: 27 mrt 2011

3 keer bekeken
Heb een sier vijver van 6000l,met goudvissen en hopelijk zuurstof planten als die de winter hebben overleefd.Zie dat ik al een beetje alg in de vijver krijg,en ben een beetje op internet aan het kijken naar een drukfilter.Wie kan mij daar bij help
Lees verder...
Forumonderwerp vraag nieuwe vijver

Gepubliceerd: 22 mrt 2011

8 keer bekeken
Beste, Ik heb een voorgevormde vijver gekocht van 170 op 140 en 70 diep Nu is de vraag elk efilter of pomp kanik het best aankopen. Ik zou er graag kois in zetten en welke planten zijn het best in zo'n kleine vijver.
Lees verder...
Forumonderwerp groene vijver leegpompen

Gepubliceerd: 02 aug 2010

73 keer bekeken
Mijn vijver is groenIk heb een filter met UV lamp, ik heb er al eens spulletje uit de winkel in gegooid en er hangt nu een zak stro in (tip internet)
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vissen ? steur ?

Gepubliceerd: 23 jul 2010

4 keer bekeken
hallo,ik heb een vijver van 30 000 liter, en heb er net 6 goudwindes ingezet.voor de rest zitten er dus geen vissen in.In de vijver staan nauwelijks planten, wel wat zweefalgen, is dat een probleem, die algen?
Lees verder...
Forumonderwerp vuilzuigers (sibo en van woensel) : ervaringen ???

Gepubliceerd: 27 jun 2010

83 keer bekeken
Beste vijverliefhebbers in Nederland, Ik ben al een hele tijd op zoek naar een oplossing voor mijn (vijver)probleem …
Lees verder...
Forumonderwerp beluchtingspomp

Gepubliceerd: 09 apr 2010

0 keer bekeken
Ik zou graag willen weten of zomers ook de beluchtingspomp aan moet blijven.GroetenYvonne.
Lees verder...
Forumonderwerp forel als vijvervis

Gepubliceerd: 01 apr 2010

194 keer bekeken
Hey, Ik ben van plan om deze zomer een vijver aan te leggen met daarin uitsluitend forellen als vijvervis. Heeft iemand hier misschien ervaring mee ?
Lees verder...
Forumonderwerp salamanders zijn terug in de vijver !

Gepubliceerd: 28 feb 2010

50 keer bekeken
Enkele dagen geleden , zag ik dat de salamanders terug actief zijn in de vijver - het is voor mij altijd een teken dat de lente niet meer ver af is - Het is altijd heel boeiend om ze bezig te zien -
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstof plantenbak raakt in een mum van tijd leeg

Gepubliceerd: 16 aug 2009

66 keer bekeken
Hallo, ben Klaas Bakker, nieuw op het forum.Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vijverplanten probleem.
Lees verder...
Forumonderwerp fontijnpomp vs vijverpomp

Gepubliceerd: 15 jul 2009

1 keer bekeken
Hallo mensen,
Lees verder...
Forumonderwerp het nieuwe vijverproject

Gepubliceerd: 10 jul 2009

34 keer bekeken
ik ga binnen kort vijver uitbreiden zie toon je vijvermaar deze wordt 4 meter bij 2 meter 1 meter diepfilter's: voorfilter biologie's 1kamer filter, hoge druk biologies filter/met lava en subtraat en japanse mat,uvc pl lamp
Lees verder...
Forumonderwerp alg op zuurstofplanten

Gepubliceerd: 30 mrt 2009

18 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp vijver helemaal dicht

Gepubliceerd: 11 jan 2009

8 keer bekeken
Mijn vijver is totaal dicht gevroren, luchtbelletjes hielpen niet meer.Kan het eigenlijk kwaad dat een vijver helemaal dicht is qua zuurstof.
Lees verder...
Stel een tuinvraag