Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp extreme zomer en planten verzorgen....

Gepubliceerd: 29 jul 2018

206 keer bekeken
Ik ben eigenlijk wel wat verbaasd, dat niemand problemen lijkt te hebben om de planten in de tuin levend te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp oleander

Gepubliceerd: 17 okt 2013

153 keer bekeken
Hoeveel van de 9 takken van deze oleander kan ik het beste halveren of zoiets, om volgend jaar een vollere plant te krijgen?
Lees verder...
Forumonderwerp koude winter slechte zomer pfff..

Gepubliceerd: 14 jul 2012

10 keer bekeken
Koudste zomer in 25 jaar in de maak AMSTERDAM - De gemiddelde temperatuur deze zomer koerst af op een dieptepunt. Met 15,7 graden is de maximumtemperatuur halverwege de zomermaanden het laagst in 25 jaar.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp oleander nu al buiten zetten?

Gepubliceerd: 23 mrt 2011

385 keer bekeken
Hoi, ik heb een oleander van 2,5 meter hoog in een pot staan, en die is al een aantal jaren oud, en heeft hij in de winter onbeschermd buiten gestaan, maar afgelopen winter heb ik hem toch maar in de kas gezet,
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

242 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp rozen met problemen

Gepubliceerd: 08 jun 2010

172 keer bekeken
Heb sinds 3 jaren rozen in mijn tuin, gekocht bij een rozenkweker in het limburgse.Als de knoppen opengaan, zijn de buitenste bladeren bruin, de rozen hebben de kleur zalm en wit.
Lees verder...
Forumonderwerp water geven

Gepubliceerd: 13 jun 2009

13 keer bekeken
De afgelopen 2 weken heeft het behoorlijk geregend en was de zon ver te zoeken, of scheen hij maar matig. Nou wordt er altijd gezegt dat je
Lees verder...
Forumonderwerp oleander

Gepubliceerd: 13 apr 2009

1,892 keer bekeken
Hoi ik heb 2 oleanders in potten staan, en een ziet er slecht uit, en de ander heel belaberd, en die heb ik teruggesnoeid, en daar worden nu alle bladeren geel en vallen ze er af. Is dit normaal?
Lees verder...
Forumonderwerp oleander wil niet bloeien.

Gepubliceerd: 19 feb 2009

613 keer bekeken
Ik heb al een aantal jaren een oleander in pot (buiten), hoog circa 1 meter. In het voorjaar loopt hij prima uit, er komen een heleboel knoppen in, en. . . . dat is het dan. De knoppen worden geen bloemen, ze verdrogen, maar vallen niet af.
Lees verder...
Forumonderwerp vraag aan kristof p.

Gepubliceerd: 24 jan 2009

2 keer bekeken
Hoi Kristof, je hebt nogal veel planten in de volle grond staan, nu hebben we een flinke tik van het laatste winterweer gekregen, ik heb mijn blokhut vol met kuipplanten staan lekker veilig.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix canriensis en dacti in volle grond?

Gepubliceerd: 29 nov 2008

287 keer bekeken
Heb al enige jaren twee canrische dadelpalmen in de volle grond staan, en nu ook een P.
Lees verder...
Forumonderwerp oleander boomvorm

Gepubliceerd: 05 aug 2008

2 keer bekeken
Kan men een oleander als eenstamig later groeien?En wanner moet ik hem vormen en snoeien .Bedankt
Lees verder...
Forumonderwerp tuinadvies qua planten en bloemen

Gepubliceerd: 13 apr 2008

0 keer bekeken
Ik heb een stukje voortuin dat nog beplant moet worden. Het is een stukje van ongeveer 1 m bij 4 m. Nu wil ik het beplanten met een combinatie van planten zodanig dat er het hele jaar wat bloeit (of zoveel mogelijk).
Lees verder...
Forumonderwerp bloemen oleander

Gepubliceerd: 12 nov 2007

23 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp "vanaf half mei naar buiten"

Gepubliceerd: 02 mrt 2007

41 keer bekeken
Bij het naar buiten zetten van de kuipplanten hoor je vaak deze kreet. Als je pech hebt zeuren ze ook nog wat over de IJsheiligen.
Lees verder...
Forumonderwerp nerium oleander

Gepubliceerd: 02 dec 2006

0 keer bekeken
hoi, ik heb op mijn terras een oleander staan van een meter hoog. maar ik heb bijna geen plaats meer voor de plant. kan ik hem volgend jaar ook in de volle grond zetten?iemand ervarig?want ik heb wel van die verhalen gehoord..
Lees verder...
Forumonderwerp nog een oleandervraagje

Gepubliceerd: 26 sep 2006

5 keer bekeken
2 jaar geleden heb ik deze in de volle grond geplaatst, en hij doet het schitterend, alleen... hij staat al 2 maand helemaal in knop, maar er verschijnen geen bloemen.
Lees verder...
Forumonderwerp vast & groenblijvend & wit bloeiend

Gepubliceerd: 31 jul 2006

4 keer bekeken
Hallo! Ik wil een stuk van mijn tuin (2.50 * 4.00 meter) gaan inrichten met planten die 's winters groen blijven, niet 1 jarig zijn en zomers witte bloemen geven.
Lees verder...
Forumonderwerp nerium oleander

Gepubliceerd: 17 jul 2006

5 keer bekeken
Goede middag allemaal.
Lees verder...
Forumonderwerp oleanders in de volle grond

Gepubliceerd: 30 jun 2006

921 keer bekeken
Mensen, ik ben het gesleep met mijn bloempotten zat en wil mijn oleanders in de volle grond gaan zetten.Kan dat ongestraft en wie heeft hier ervaring(en) mee ?
Lees verder...
Forumonderwerp om mee te genieten, het is gelukt

Gepubliceerd: 23 feb 2006

14 keer bekeken
Zoals beloofd hierbij de eerste resultaten van de Washingtonia robusta.En de kiemelingen opgepot in de kas.Tijdsduur tussen zaaien en oppotten 23 dagen, zonder kiemvloeistof.Wel de bak op de verwarming gezet in de kas.
Lees verder...
Forumonderwerp orleander

Gepubliceerd: 12 aug 2005

176 keer bekeken
wat doe ik na de zomer met mijn orleander, wanneer naar binnen? moet in de oude bloemen eruithalen, en wanneer? wanneer snoeien\/en wanner weer naar buiten?
Lees verder...
Stel een tuinvraag