Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vijver word 'groen' met uvc filter is dit een alg?

Gepubliceerd: 24 apr 2019

223 keer bekeken
Hallo, mensen Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Mike en we hebben thuis een vijver.Ik zal even vertellen van hoe en wat.
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende plant en vraagjes

Gepubliceerd: 11 dec 2015

8 keer bekeken
wie weet de naam van deze jongen ? en wat is het probleem naast de `vraat` plekken van de vissen en garnalen?
Lees verder...
Forumonderwerp visjes

Gepubliceerd: 25 mei 2015

8 keer bekeken
Beste, Heeft er iemand een idee ( grijze vis) ? Mvg, Maureen
Lees verder...
Forumonderwerp naam vissen

Gepubliceerd: 04 apr 2014

3 keer bekeken
Omdat mijn goudvissen steeds weer mijn planten omver halen en alles omwoelen zou ik er graag een paar andere in zetten, deze kunnen naar vrienden.Ik heb laatst iemand gesproken en die vertelde mij dat er een soort van
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen zijn dit ?

Gepubliceerd: 01 dec 2013

7 keer bekeken
Weet er zitten kardinaaltetra in maar de andere weet de naam niet en kan het nergens op internet vinden BVD
Lees verder...
Forumonderwerp vissen

Gepubliceerd: 29 jun 2013

25 keer bekeken
wij hebben een vijver van 4,5m lengte 3,6 br diepte 1,20m reeds 5jaar 4goudwinden 4 sarassas 1 zonnebaars 4 grondels 2 bittervoorn zijn er aanwezignog nooit kunnen we planten houden in deze vijver alles wordt opgegeten?
Lees verder...
Forumonderwerp natuurlijke vijver

Gepubliceerd: 30 mei 2013

4 keer bekeken
Hallo ik zal me even voorstellen, mij naam is Kees en ik heb vorig jaar een boerderij in Diepenheim gekocht. Achter op het land ligt een oude veedrinkplaats van 10 bij 15 die ik heb laten uitdiepen tot ca 1 meter.
Lees verder...
Forumonderwerp beekloop

Gepubliceerd: 12 mei 2013

57 keer bekeken
Ben momenteel de voorbereidingen aan het maken voor de aanleg van een rotstuin met daarin een heuvel met waterval-->beekloop,deze beekloop is enkel voor het zicht en ik zal er dus geen vissen of planten in zetten.
Lees verder...
Forumonderwerp hortensia

Gepubliceerd: 12 apr 2013

0 keer bekeken
Graag wil ik mijn hortensia's die in pot staan nieuwe aarde geven. Ik het tuincentrum raadt men me aan potgrond te mengen met Vivimus voor Rododendrons.. Klopt dit wel?Alvast dank voor het antwoord.
Lees verder...
Forumonderwerp leeuwekop goudvissen en buffelruggoudvissen

Gepubliceerd: 22 okt 2012

14 keer bekeken
mijn naam is peter en ben nieuw op het forum.
Lees verder...
Forumonderwerp wat voor ziekte/verwonding is dit?

Gepubliceerd: 11 jul 2012

139 keer bekeken
Een week geleden had deze vis een vrij kleine groene vlek bovenaan op de rug. Gisteren nam ik deze foto en de vlek is ondertussen vergroot en uitgegroeid tot een soort 'groene blubber' die uit zijn lijf komt..
Lees verder...
Forumonderwerp calciumsulfaat en magnesiumsulfaat

Gepubliceerd: 18 jun 2012

688 keer bekeken
Daar mijn vijver zo groen als gras is en volgens de vijverwinkel er geen mineralen meer aanwezig waren (nodig voor plantengroei)kon ik het beste 3 emmers Kh+ erin gooien (slechts € 400,--)Ik heb een vijver van 60-70 kub.
Lees verder...
Forumonderwerp nieuwe vijver vuil

Gepubliceerd: 14 jun 2012

10 keer bekeken
Ik heb zo'n 2 weken geleden mijn hele vijver helemaal schoongemaakt. Ik heb al het water en planten eruit gehaald en heb de vijver opnieuw gevuld. Ik heb er nieuwe planten in gedaan en heb de filter + uv lamp aangezet. Er zitten
Lees verder...
Forumonderwerp voor het eerst een vijver... wie heeft tips?

Gepubliceerd: 28 mei 2012

11 keer bekeken
Hallo allemaal, Ik heb vandaag een ubbink vijver 1000 liter gekregen. Maar nu?Wat heb ik aan pompen en dergelijke nodig om er een kikker/goudvis vijver van te maken die niet stinkt? Alle tips zijn welkom!
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen kunnen samen met kikkervisjes

Gepubliceerd: 26 apr 2012

2,115 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp steur verzwaren

Gepubliceerd: 07 apr 2012

185 keer bekeken
Ik heb een Diamandsteur van 76 cm , 5 jr, heeft problemen met lucht in de maag, v/d week koidokter Rob Heijmans bij geweest, en lucht verwijderd met holle naald, en lucht uitgezogen met slangetje, alles te volgen op de monitor.
Lees verder...
Forumonderwerp baby koi

Gepubliceerd: 02 feb 2012

5 keer bekeken
Hallo, slopen koi van +-10cm ook de waterlelies of kan je die wel in een plantenvijver houden?thx
Lees verder...
Forumonderwerp welke vissen?

Gepubliceerd: 14 jul 2011

0 keer bekeken
hallo,ik heb juist een 5-tal visjes gekocht maar ik ben de naam vergeten kan iemand mij die zeggen? groeten Gilles
Lees verder...
Forumonderwerp niet schoon worden van vijver na toevoeging maerl

Gepubliceerd: 04 jul 2011

276 keer bekeken
Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen.Mijn naam is Michel en ben in bezit van een redelijke grote vijver met een 16 tal aan verschillende vissen in mijn voortuin.
Lees verder...
Forumonderwerp kever

Gepubliceerd: 10 mei 2011

1 keer bekeken
hallo,ik heb een klein zwart kevertje en nu had ik geprobeert om de kever op google te zoeken maarkan hem niet vinden. die kever zit in de vijver onder het overgebleven kikkerdril
Lees verder...
Forumonderwerp algen

Gepubliceerd: 23 mrt 2011

1 keer bekeken
Heb sinds enige tijd last van aangroeiende algen op de wand van mijn aquarium. Het zijn precies van die plukken die loskomen als ik erover wrijf.Ook heb ik last van algvorming op de kiezel. Wat kan ik hier aan doen?
Lees verder...
Forumonderwerp windes te groot voor vijver

Gepubliceerd: 13 mrt 2011

120 keer bekeken
Vandaag alle vissen weer gezien en ik schrok eigenlijk.De windes zijn flink gegroeid.Ben bang te,vijver 220/220 veel zuurstofplanten en ruimte om te zwemmen is er nog.Moet ik ze toch op het prikbord zetten hier of valt het mee.
Lees verder...
Forumonderwerp geo-engineering

Gepubliceerd: 27 dec 2010

13 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp welke vijverpomp?

Gepubliceerd: 18 dec 2010

95 keer bekeken
Mijn pomp van de vijver is stuk en onherstelbaar. Was maar eentje uit de brico en nog onder garantie.
Lees verder...
Forumonderwerp temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus

Gepubliceerd: 30 nov 2010

41 keer bekeken
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten. maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg
Lees verder...