Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp welk soort visjes zijn dit?

Gepubliceerd: 19 jun 2019

454 keer bekeken
Hallo, wij hebben een natuurvijver met karpers, koi en enkele goudvissen. Vorig jaar zag ik allen kuit afzetten en daaruit is een heeeele grote school van visjes voort gekomen.
Lees verder...
Forumonderwerp jonge goudvissen krijgen in vijver.

Gepubliceerd: 23 mei 2015

189 keer bekeken
Ik heb een vijverbak van ca. 1650 liter. Ik heb er ca. 15 goudvissen in zitten en 1 algeneter. Kan iemand mij vertellen waarom ik geen jonge vissen krijg??
Lees verder...
Forumonderwerp vijver troebel

Gepubliceerd: 22 mei 2012

8 keer bekeken
hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp zonnebaars in natuurvijver (en zoetwatermossel?)

Gepubliceerd: 16 mei 2012

263 keer bekeken
Mijn oorspronkelijke bedoeling was om mijn vijver visvrij te houden maar ik heb ook geen zin om mijn vijver een heuse muggenbroedkolonie te laten worden. Daarom dat ik in gedachte heb om één zonnebaars te houden.
Lees verder...
Forumonderwerp ijs uit de vijver .

Gepubliceerd: 19 feb 2012

3 keer bekeken
Gelukkig begint langzaam het voorjaar te komen.En kunnen we weer genieten van onze vijvers!Heb net een paar fotos gemaakt.Alle vissen zijn er nog hopelijk bij jullie ook.Groet Minke
Lees verder...
Forumonderwerp kleine visjes

Gepubliceerd: 04 sep 2011

5 keer bekeken
Hallo,
Lees verder...
Forumonderwerp onbekende vissen in vijver

Gepubliceerd: 28 aug 2011

617 keer bekeken
Gisteren ondekte ik ineens 3 nieuwe bewoners in onze vijver. Het lijken wel grijs/zwarte goudvissen o.i.d.
Lees verder...
Forumonderwerp jongen goudvissen

Gepubliceerd: 25 jun 2011

10 keer bekeken
hallo allemaal,ik heb jonge goudvissen in de vijver,hoe lang duurt het voordat ze kleur krijgen?of heeft dat nog te maken met de hoeveelheid zonlicht?
Lees verder...
Forumonderwerp beginneling met vijver

Gepubliceerd: 23 mei 2011

8 keer bekeken
Ik ben gestart met een vijver. Deze vijver heeft een afmeting van 4,5 bij 1,7 bij 0,73m. Ik heb nu 5 zoetwatermosselen, 5 blauwe windes, 5 komeetstaarten, 1 lelie en 1 zuurstofplant en een pomp erin.
Lees verder...
Forumonderwerp grondelvisjes

Gepubliceerd: 12 mei 2011

50 keer bekeken
Een paar jaar geleden zijn er met de zuurstofplanten grondels in de vijver gekomen (kleine zwartkleurige). Inmiddels zitten er heel veel in (14000 liter). Kan dit kwaad. verdder zitten er 5 goudwindes, 3 shubibkins en 1 zonnebaars in.
Lees verder...
Forumonderwerp welke vijverpomp?

Gepubliceerd: 18 dec 2010

95 keer bekeken
Mijn pomp van de vijver is stuk en onherstelbaar. Was maar eentje uit de brico en nog onder garantie.
Lees verder...
Forumonderwerp paaigedrag vissen, en nu?

Gepubliceerd: 01 sep 2010

37 keer bekeken
Laatst had ik al een topic gestart met de vraag over wat mijn vissen aan het uitspoken waren, en er werd als optie paaigedrag aangevoerd.
Lees verder...
Forumonderwerp jonge vissen

Gepubliceerd: 02 aug 2010

2 keer bekeken
Ik heb een vijver van ca. 8000 liter met daarin goudvissen (een paar oranje, 2 gele en 1 witte), 3 Shubunkins,een Sarasa en een Zonnebaarsje.
Lees verder...
Forumonderwerp waardes vijver

Gepubliceerd: 15 apr 2010

4 keer bekeken
Hallo een vraag, mijn vijver heeft de volgende waardesPh 7.5Kh 10Gh 8
Lees verder...
Forumonderwerp zuurstof plantenbak raakt in een mum van tijd leeg

Gepubliceerd: 16 aug 2009

66 keer bekeken
Hallo, ben Klaas Bakker, nieuw op het forum.Hopelijk kunnen jullie me helpen met mijn vijverplanten probleem.
Lees verder...
Forumonderwerp kleur jonge shunbinkins

Gepubliceerd: 03 aug 2009

2 keer bekeken
Krijgen jonge shunbinskins gelijk al kleur.Ik weet dat goudvissen een tijdje zwart blijven.Ik heb nu 4 kleine vissen(broed van dit jaar) die al kleur krijgen en grote rugvin en een soort sluierstaart, al zijn ze maar 2 a 3 cm groot.Het rare is dat
Lees verder...
Forumonderwerp waterpartij van +/- 150 liter aanleggen

Gepubliceerd: 18 mei 2009

19 keer bekeken
Hallo allemaal,
Lees verder...
Forumonderwerp gedrag vissen

Gepubliceerd: 10 mei 2009

17 keer bekeken
Hopelijk dat één van u het antwoord weet op wat er in onze vijver gaande is. Zal het hieronder uitleggen.
Lees verder...
Forumonderwerp vijver bevroren wat nu?

Gepubliceerd: 29 jan 2009

68 keer bekeken
Hoi,
Lees verder...
Forumonderwerp goudvissenvijver

Gepubliceerd: 06 jul 2008

5 keer bekeken
Ik heb een voorgevormde vijver van ca 1000 ltrDe vijver is 50cm diep.Onlangs heb ik 10 goudvissen gekregen voor mijn verjaardag.Kort daarna werden de vissen ziek.(schimmel)
Lees verder...
Forumonderwerp vissen in de vijver

Gepubliceerd: 04 jul 2008

3 keer bekeken
We hebben net een paar maanden een nieuwe vijver aangelegtWe houden het heel goed in de gaten met de planten en met de vissen enzEn ze hebben het blijkbaar echt naar hun zin,
Lees verder...
Forumonderwerp ook al kikkerdril?

Gepubliceerd: 15 apr 2008

79 keer bekeken
vanochtend werd ik verrast met een enorme bult kikkerdril...wie heeft dit ook al gezien in zijn/haar vijver?
Lees verder...
Forumonderwerp kweken van vis

Gepubliceerd: 06 mrt 2008

47 keer bekeken
ik heb nu 3 jaar wat koi in de vijver 5geen planten ze doen het goedik hoor (lees) wel eens wat over jongedat lijkt me ook wel leuk om te proberen hoe moet ik dat doen
Lees verder...
Forumonderwerp lelei

Gepubliceerd: 14 okt 2007

4 keer bekeken
Hallo,Ik heb nou tweemaal een jonge ( heel klein ) lelie gekocht. Deze heb ik in een voldoende grote bak geplaatst met de klei van de lelie en daaromheen vijver aarde. De bak staat op ca 50 cm diep en heeft enkele uurtjes zon per dag.
Lees verder...
Forumonderwerp vissen

Gepubliceerd: 13 sep 2007

8 keer bekeken
we hebben 2 kooikarpers en 5 goudvissen als je buiten komt komen ze gelijk naar boven voor te eten sinds 2 dagen zijn ze heel schuuw en blijven ze beneden heb ze een boterham gegeven met honing een kennis zei dat ze daar dol op zijn de reigers kun
Lees verder...
Stel een tuinvraag