Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp vreemde sporen op blad

Gepubliceerd: 29 mei 2017

318 keer bekeken
Op de bladeren van een van mijn planten zitten allemaal gekke sporen, en onderaan zitten volgens mij eitjes van een insect. Weet iemand wat het is, en kan het kwaad? Het zit nu nog maar op 1 plant dus ik zou deze kunnen uitgraven.
Lees verder...
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp voorjaar in aantocht

Gepubliceerd: 14 feb 2012

43 keer bekeken
Hier dan maar een topic aangemaakt om het voorjaar voor te bereiden.Als er een droge periode komt ga ik eens preventief met de rosacur anti schimmel behandeling starten.Tevens de nodige snoeibeurt eerst moet de nachtvorst weg.
Lees verder...
Forumonderwerp asconopsis irene dobkin

Gepubliceerd: 02 dec 2011

38 keer bekeken
Hoi allemaal, daar is ze dan, mijn eerste 'bijzondere' orchidee; Asconopsis Irene Dobkin. Toch vind ik haar zijscheut (als dat het is) wat vreemd. Wie kan me meer vertellen en hoe eventueel te handelen?
Lees verder...
Forumonderwerp perenboom blad ziekte

Gepubliceerd: 13 apr 2010

834 keer bekeken
Da blaadjes van mijn perenboompje zijn net ontloken en worden nu al aangetast door iets dat ze laat omkrullen en rood kleuren zie de foto. Wat kan ik er tegen doen?
Lees verder...
Forumonderwerp misvormde bladeren plataan

Gepubliceerd: 05 jun 2009

1,509 keer bekeken
Ik heb een plataan met veel misvormde, niet goed ontwikkelde bladeren. De bladrand is omgekruld en de bladeren zijn bol naar boven. Ze lijken op een paraplutje. Er zijn geen insecten te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp rare ziekte in kamerpalm

Gepubliceerd: 06 sep 2004

75 keer bekeken
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.Ik heb sinds 4 maanden een reuzachtig grote Kentia-palm (howea Forsteriana) in mijn huiskamer staan.
Lees verder...
Stel een tuinvraag