Messner MPF 6000 pomp

2 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 vr, 21/10/2011 - 12:09
gerdam

Messner MPF 6000 pomp

Ik heb een pomp (Messner MPF 6000) in de vijver. Sinds vorige week pompt deze nog maar heel weinig water op. De aangesloten slagen zijn helemaal schoon dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb de pomp open gemaakt en gekeken of de rotor nog voldoende kracht heeft om rond te draaien dat bleek wel het geval. Er is wel één cm speling tussen het draaigedeelte en de ronde plaat waar de rotor mee aan de pomp gefixeerd wordt. Mijn pompleverancier zegt dat de pomp een beetje is doorgebrand, dat komt m.i. vreemd over omdat deze nog normaal fucioneert en een beetje doorgebrand kan m.i. ook niet, daarbij heeft deze pomp een beveiliging tegen oververhitting. Volgens de leverancier was er niet mis met de rotor maar was de pomp dus kapot en zou ik een heel nieuwe pomp moeten kopen.
Heeft iemand ervaring hiermee?
Is deze rotor ook los te koop, ik heb namelijk nog geen leverancier kunnen vinden die deze kan leveren.

vr, 28/10/2011 - 11:34
Anoniem (anoniem geplaatst)

Het is toch niet een van de goedkoopste pompen, er wordt aangegeven dat deze 5 jaar garantie heeft. Er zijn toch wel reserve onderdelen te koop?
Hans

Onderwerp gesloten