Zoeken

Type Titel Inhoud
Forumonderwerp gaan we de palmen weer inpakken vandaag?

Gepubliceerd: 14 jan 2013

42 keer bekeken
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8 Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen! Wie heeft er nog meer de inpak kriebels. Groet Emile
Lees verder...
Forumonderwerp tuin 23-09-2012

Gepubliceerd: 24 sep 2012

19 keer bekeken
Zo staat mijn tuin erbij vandaag 23 september in de middag.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin middag 08-06-2012

Gepubliceerd: 08 jun 2012

3 keer bekeken
Gesnoeide camelia loopt weer uit...
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix in de vollegrond

Gepubliceerd: 24 mei 2012

99 keer bekeken
Eindelijk de knoop doorgehakt. Ik zet mijn te groot wordende Phoenix canariensis in de vollegrond in de achtertuin.
Lees verder...
Forumonderwerp tuin ochtend hemelvaartsdag 2012

Gepubliceerd: 17 mei 2012

1 keer bekeken
Mooi zonnig moment, begin van een mooie warme dag, zou eens mooi zijn voor deze exoten...
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix canariensis na winter dor

Gepubliceerd: 28 mrt 2012

124 keer bekeken
Hallo, We hebben sinds vorig jaar een vrij grote Phoenix Canariensis in de grond staan. Palm heeft een stam van +/- 50cm doorsnede, ongeveer 50 cm hoog en bladeren inclusief stam ongeveer 3 a 3,50m hoog.
Lees verder...
Forumonderwerp het word kouder...

Gepubliceerd: 27 jan 2012

53 keer bekeken
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft.
Lees verder...
Forumonderwerp winterharde kamerplanten gezocht

Gepubliceerd: 24 jan 2011

13 keer bekeken
Ik woon nu een half jaar in een huis met allemaal leuke, diepe erkers. (met enkel glas). Deze heb ik van de zomer vol planten gezet, maar nu gaan ze allemaal dood, want het blijkt daar achter de gordijnen soms maar 2 graden te
Lees verder...
Forumonderwerp speerrot?

Gepubliceerd: 09 jan 2011

255 keer bekeken
Hoi, een van mijn 2 kleine trachy's heeft allemaal spierwittesperen die allemaal ongeknikt zijn. Moet ik die als verloren beschouwen?Ze zitten nog wel muurvast.
Lees verder...
Forumonderwerp temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus

Gepubliceerd: 30 nov 2010

41 keer bekeken
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten. maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg
Lees verder...
Forumonderwerp start exotisch/tropische planten tuin.

Gepubliceerd: 10 okt 2010

101 keer bekeken
Hallo plantenexperts,Zelf nooit veel behoefte gehad om me met tuin bezig te houden, maar had drie jaar geleden een palmboom aangeschaft, een van 3 meter, ze hebben hem voor me geplaatst.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix canariensis, is er nog hoop?

Gepubliceerd: 03 okt 2010

114 keer bekeken
Deze Phoenix canariensis is in het voorjaar van 2009 verkuipt, omdat hij uit de kuip werd gedrukt door de wortels. Omdat het al een forse container was, heb ik een flink deel van de onderkant van de wortels afgezaagd en de palm opnieuw opgepot.
Lees verder...
Forumonderwerp minimumtemperatuur en bescherming.

Gepubliceerd: 29 sep 2010

246 keer bekeken
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden.
Lees verder...
Forumonderwerp p. roebelenii syagrus romanzoffiana

Gepubliceerd: 08 sep 2010

59 keer bekeken
Beste exoten liefhebbers,
Lees verder...
Forumonderwerp tropische temperaturen komende dagen

Gepubliceerd: 19 aug 2010

9 keer bekeken
Nou dames en heren, ik wens jullie de komende tijd veel tropische temperaturen toe. ALS het niet lukt zal ik over 2 weken wat tropische zon van Mexico mee brengen. (grijns) Hoop daar veel moois te zien.
Lees verder...
Forumonderwerp phoenix scheutje

Gepubliceerd: 18 jul 2010

2 keer bekeken
Ik ben in zuid-Frankrijk op vakantie gegaan en heb een scheutje langs een palmboom meegenomen, een Phoenix canariensis denk ik.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortuneii naar gote krat verplaatst

Gepubliceerd: 18 jun 2010

13 keer bekeken
Eindelijk is het dan zover, ik heb m'n grote trachycarpus naar een grote krat verplaatst. Eerst had ik een rubber deurmat om de stam heen gedraaid
Lees verder...
Forumonderwerp help! phoenix roebelenii

Gepubliceerd: 13 mei 2010

23 keer bekeken
Ik heb deze palm 2 weken terug gekocht en ik geloof dat het een phoenix roebelenii is. De man van het tuincentrum zei dat als je de onderste bladeren snoeit hij sneller groeit klopt dit?
Lees verder...
Forumonderwerp rondje tuin

Gepubliceerd: 18 apr 2010

7 keer bekeken
Hallo mensen
Lees verder...
Forumonderwerp verpotten trachycarpus en voeding

Gepubliceerd: 10 mrt 2010

64 keer bekeken
Ik heb een trachy met een stam van een meter, en die moet dringendverpot worden, want de wortels komen nu aan het oppervlak naar boven.De pot waarin hij nu staat is een ronde kuip van 45cm hoog en 55cm doorsnee
Lees verder...
Forumonderwerp de eerste sneeuw foto's palmen

Gepubliceerd: 17 dec 2009

14 keer bekeken
Ik was vanmorgen vroeg me bed uit, en hier in Sneek ligt meer dan 20 CM sneeuw, mijn trachycarpussen zijn verdwenen maar vind het een prachtig gezicht, dus ik laat het zo maar liggen allemaal. in Zwitserland blijft die sneeuw ook liggen....
Lees verder...
Forumonderwerp winterbescherming met lichtslang

Gepubliceerd: 07 dec 2009

188 keer bekeken
Het gaat vanaf 15 december zoals het er nu op lijkt rap kouder worden, ijsdagen worden voorspelt.
Lees verder...
Forumonderwerp trachycarpus fortunei

Gepubliceerd: 13 nov 2009

449 keer bekeken
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant mvg aan iedereen
Lees verder...
Forumonderwerp overwintering van niet winterharde planten

Gepubliceerd: 08 sep 2009

103 keer bekeken
Hallo, ik ben cliff(nieuw bij de forum)Ik wil graag advies over mijn planten die ik graag willen laten overwinteren in mijn garage.Ik heb zo'n 10 ensete maurellis(1m-1.5m),4 oleanders(1.5-2m),10 klein oleanders(70cms),2 phoenix canariensis van 80c
Lees verder...
Forumonderwerp zorgen om phoen. canariensis

Gepubliceerd: 04 aug 2009

5 keer bekeken
Mijn Phoenix Canariensis Timaru had de afgelopen winter weten te overleven.Toch heeft hij sindsdien nog geen enkel nieuw blad aangemaakt. De oude bladveren blijven nog wel mooi groen. Wat denken jullie, is er nog hoop?
Lees verder...