Zoeken
Type | Titel | Inhoud |
---|---|---|
Forumonderwerp |
gaan we de palmen weer inpakken vandaag? Gepubliceerd: 14 jan 2013 43 keer bekeken |
Minimumtemp. (°C) di-4 wo -7 do -7 vr -7 za -8
Ik ga vanmiddag maar even de stro matten aanbrengen!
Wie heeft er nog meer de inpak kriebels.
Groet Emile Lees verder... |
Forumonderwerp |
tuin 23-09-2012 Gepubliceerd: 24 sep 2012 19 keer bekeken |
Zo staat mijn tuin erbij vandaag 23 september in de middag. Lees verder... |
Forumonderwerp |
tuin middag 08-06-2012 Gepubliceerd: 08 jun 2012 3 keer bekeken |
Gesnoeide camelia loopt weer uit... Lees verder... |
Forumonderwerp |
phoenix in de vollegrond Gepubliceerd: 24 mei 2012 103 keer bekeken |
Eindelijk de knoop doorgehakt. Ik zet mijn te groot wordende Phoenix canariensis in de vollegrond in de achtertuin. Lees verder... |
Forumonderwerp |
tuin ochtend hemelvaartsdag 2012 Gepubliceerd: 17 mei 2012 1 keer bekeken |
Mooi zonnig moment, begin van een mooie warme dag, zou eens mooi zijn voor deze exoten... Lees verder... |
Forumonderwerp |
phoenix canariensis na winter dor Gepubliceerd: 28 mrt 2012 125 keer bekeken |
Hallo,
We hebben sinds vorig jaar een vrij grote Phoenix Canariensis in de grond
staan. Palm heeft een stam van +/- 50cm doorsnede, ongeveer 50 cm hoog en
bladeren inclusief stam ongeveer 3 a 3,50m hoog. Lees verder... |
Forumonderwerp |
het word kouder... Gepubliceerd: 27 jan 2012 53 keer bekeken |
Nu het kouder word en ik geen lichtslang meer kan kopen heb ik voor een 3 tal exoten 3 verlichtingarmaturen gekocht met daarin een 60 watt gloeilamp die enorm veel warmte afgeeft. Lees verder... |
Forumonderwerp |
winterharde kamerplanten gezocht Gepubliceerd: 24 jan 2011 13 keer bekeken |
Ik woon nu een half jaar in een huis met allemaal leuke, diepe erkers. (met enkel glas). Deze heb ik van de zomer vol planten gezet, maar nu gaan ze allemaal dood, want het blijkt daar achter de gordijnen soms maar 2 graden te Lees verder... |
Forumonderwerp |
speerrot? Gepubliceerd: 09 jan 2011 255 keer bekeken |
Hoi, een van mijn 2 kleine trachy's heeft allemaal spierwittesperen die allemaal ongeknikt zijn. Moet ik die als verloren beschouwen?Ze zitten nog wel muurvast. Lees verder... |
Forumonderwerp |
temperatuur thermostaat afstellen trachycarpus Gepubliceerd: 30 nov 2010 42 keer bekeken |
een trachycarpus fortunei kan meer vorst verdragen dan veel andere tropische planten.
maar op welke temperatuur de thermostaat instellen bij 1 graad vorst lijkt mij te vroeg Lees verder... |
Forumonderwerp |
start exotisch/tropische planten tuin. Gepubliceerd: 10 okt 2010 102 keer bekeken |
Hallo plantenexperts,Zelf nooit veel behoefte gehad om me met tuin bezig te houden, maar had drie jaar geleden een palmboom aangeschaft, een van 3 meter, ze hebben hem voor me geplaatst. Lees verder... |
Forumonderwerp |
phoenix canariensis, is er nog hoop? Gepubliceerd: 03 okt 2010 115 keer bekeken |
Deze Phoenix canariensis is in het voorjaar van 2009 verkuipt, omdat hij uit de kuip werd gedrukt door de wortels. Omdat het al een forse container was, heb ik een flink deel van de onderkant van de wortels afgezaagd en de palm opnieuw opgepot. Lees verder... |
Forumonderwerp |
minimumtemperatuur en bescherming. Gepubliceerd: 29 sep 2010 248 keer bekeken |
Ik heropen nog even dit oude topic. Het valt niet mee om een samenvatting te maken van bijna 300 berichten! Maar beloofd is beloofd en ik probeer toch voor komende winter iets zinnigs te melden. Lees verder... |
Forumonderwerp |
p. roebelenii syagrus romanzoffiana Gepubliceerd: 08 sep 2010 59 keer bekeken |
Beste exoten liefhebbers, Lees verder... |
Forumonderwerp |
tropische temperaturen komende dagen Gepubliceerd: 19 aug 2010 9 keer bekeken |
Nou dames en heren,
ik wens jullie de komende tijd veel tropische temperaturen toe.
ALS het niet lukt zal ik over 2 weken wat tropische zon van Mexico mee brengen. (grijns)
Hoop daar veel moois te zien. Lees verder... |
Forumonderwerp |
phoenix scheutje Gepubliceerd: 18 jul 2010 2 keer bekeken |
Ik ben in zuid-Frankrijk op vakantie gegaan en heb een scheutje langs een palmboom meegenomen, een Phoenix canariensis denk ik. Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus fortuneii naar gote krat verplaatst Gepubliceerd: 18 jun 2010 13 keer bekeken |
Eindelijk is het dan zover, ik heb m'n grote trachycarpus naar een grote krat verplaatst. Eerst had ik een rubber deurmat om de stam heen gedraaid Lees verder... |
Forumonderwerp |
help! phoenix roebelenii Gepubliceerd: 13 mei 2010 23 keer bekeken |
Ik heb deze palm 2 weken terug gekocht en ik geloof dat het een phoenix roebelenii is.
De man van het tuincentrum zei dat als je de onderste bladeren snoeit hij sneller groeit klopt dit? Lees verder... |
Forumonderwerp |
rondje tuin Gepubliceerd: 18 apr 2010 7 keer bekeken |
Hallo mensen Lees verder... |
Forumonderwerp |
verpotten trachycarpus en voeding Gepubliceerd: 10 mrt 2010 64 keer bekeken |
Ik heb een trachy met een stam van een meter, en die moet dringendverpot worden, want de wortels komen nu aan het oppervlak naar boven.De pot waarin hij nu staat is een ronde kuip van 45cm hoog en 55cm doorsnee Lees verder... |
Forumonderwerp |
de eerste sneeuw foto's palmen Gepubliceerd: 17 dec 2009 14 keer bekeken |
Ik was vanmorgen vroeg me bed uit, en hier in Sneek ligt meer dan 20 CM sneeuw, mijn trachycarpussen zijn verdwenen maar vind het een prachtig gezicht, dus ik laat het zo maar liggen allemaal. in Zwitserland blijft die sneeuw ook liggen.... Lees verder... |
Forumonderwerp |
winterbescherming met lichtslang Gepubliceerd: 07 dec 2009 188 keer bekeken |
Het gaat vanaf 15 december zoals het er nu op lijkt rap kouder worden, ijsdagen worden voorspelt. Lees verder... |
Forumonderwerp |
trachycarpus fortunei Gepubliceerd: 13 nov 2009 455 keer bekeken |
net een 10jarige tachycarpus fortunei in volle grond geplant
mvg aan iedereen Lees verder... |
Forumonderwerp |
overwintering van niet winterharde planten Gepubliceerd: 08 sep 2009 103 keer bekeken |
Hallo, ik ben cliff(nieuw bij de forum)Ik wil graag advies over mijn planten die ik graag willen laten overwinteren in mijn garage.Ik heb zo'n 10 ensete maurellis(1m-1.5m),4 oleanders(1.5-2m),10 klein oleanders(70cms),2 phoenix canariensis van 80c Lees verder... |
Forumonderwerp |
zorgen om phoen. canariensis Gepubliceerd: 04 aug 2009 5 keer bekeken |
Mijn Phoenix Canariensis Timaru had de afgelopen winter weten te overleven.Toch heeft hij sindsdien nog geen enkel nieuw blad aangemaakt. De oude bladveren blijven nog wel mooi groen. Wat denken jullie, is er nog hoop? Lees verder... |
- 1
- 2
- 3
- 4
- volgende ›
- laatste »