Hoe heet deze plant?

7 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 05/04/2017 - 13:37
ellenalida

Hoe heet deze plant?

Ik heb m al heel lang, komt elk jaar weer op maar niet echt spectaculair. Geen idee meer hoe die heet?

Hoe heet deze plant?
do, 06/04/2017 - 07:27
daucus

Helleborusinfo-icon soort

do, 06/04/2017 - 18:09
Carib

Als deze plant altijd in een pot staat, verklaart dat waarom hij niet spectaculair groeit. Helleborusinfo-icon orientalis cv's zijn in theorie wel geschikt voor pot, maar worden pas echt mooie planten in de vollegrond.

vr, 07/04/2017 - 01:11
ellenalida

Ik heb hem juist uit mijn (gevel)tuintje gehaald en in pot gezet omdat hij er zo zielig bijstond. :) Heb m zelfs opgebonden, hij hing helemaal naar beneden.

vr, 07/04/2017 - 05:56
daucus

Helleborusinfo-icon houdt niet van verplanten. Zeker niet tijdens de bloei. Het is ook geen kamerplant. Zoek een plek in lichte schaduw en poot hem weer in de tuin. Dat de bloemen hangen is normaal. De bloemsteel staat wel rechtop, maar de bloem hangt.

vr, 07/04/2017 - 18:51
Carib

Misschien was de grond in je geveltuintje ongeschikt. Erg zanderige of droge grond houden ze niet van. Wat zon wordt daarentegen wel gewaardeerd, lichte schaduw is ook prima, maar diepe schaduw is geen goed idee. Het zijn heel gemakkelijke planten als je grond geschikt is, maar anders blijft het een beetje klungelen.

za, 08/04/2017 - 14:53
ellenalida

Ik ga een goed plekje in de achtertuin zoeken... Dank je voor de tips!

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag