Welke plant is dit?

6 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
#1 wo, 10/05/2023 - 21:49
je1 (anoniem geplaatst)

Welke plant is dit?

Welk plantje is op de foto ingelijst te zien? Foto van 13 mei vorig jaar, plantje misschien een dag of enkele dagen voordien geplukt, in Hof van Twente.

do, 11/05/2023 - 13:21
peterplant

Ik ga voor de Cercidiphylluminfo-icon japonicum, kadsoeraboom.

do, 11/05/2023 - 16:12
je1 (anoniem geplaatst)

Dank! Ik zie enige gelijkheid, maar juist het kenmerkend hartvormige ontbreekt op mijn foto geheel.

Nu vond ik gisteravond toevallig bijgaande eigen foto, van 24 juli jl. – ben ik daar onbewust op mijn eigen vraag vooruitgelopen? Zou het een soort klis kunnen zijn geweest? Voorlopig lijkt me dat wel aannemelijk.

do, 11/05/2023 - 23:20
peterplant

Het jonge blad is niet altijd gelijk hartvormig.

Nervatuur, kleur van de bladstelen en kleur van het jonge blad wijzen toch naar Cercidiphylluminfo-icon

vr, 12/05/2023 - 09:51
je1 (anoniem geplaatst)

Ik denk dat u gelijk heeft. Ik ging er telkens van uit dat het materiaal uit de wilde natuur zou zijn gehaald, maar dat lijkt inderdaad niet zo.

Het ingelijste plantdeel is het eerste dat in een lange reeks door een Duitse kunstenares is getekend en zo plek kreeg op een verder abstracte grootformaat tekening, een reeks aangevangen tijdens een residentie in Diepenheim, waar het Drawing Centre de tekenkunst bevordert en waar ook meerdere kunsttuinen zijn aangelegd.

Dank u wel! Ik beschouw de vraag verder als beantwoord.

vr, 12/05/2023 - 20:35
je1 (anoniem geplaatst)

De bron gevonden, precies op de plek die ik had kunnen verwachten...
Met veel respect voor uw identificatievermogen, voor uw kennis, mvg

Onderwerp gesloten
Stel een tuinvraag